Copywriter

Office Management / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Copywriter" (publicerad 2017-01-27) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Management i Stockholm, Linköping, Karlstad, Lidköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu en copywriter till vårt huvudkontor i Kista. Du kommer rapportera direkt till vår marknadschef och bli en viktig spelare i vår digitala resa mot ett starkare varumärke online.

Huvudsakliga ansvarsområden
I rollen som copywriter är du operativt ansvarig för att upprätthålla rätt ton, stil och budskap tillsammans med vår Head of Content. Dessutom kommer du att vara en nyckel i vår interna kommunikation och vår ambition att bygga ett starkt employer brand. Du ingår i marknadsavdelningens redaktionsråd där relevanta nyheter och idéer för innehållsproduktion fångas upp och omvandlas till kommunikationsprodukter och aktiviteter. Sist men inte minst, kommer du även att agera stöd åt övriga kollegor på marknadsavdelningen när de tar fram innehåll och hjälpa dem att utveckla texterna.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Som copywriter hos oss är det givetvis viktigt att du behärskar det skrivna ordet, såväl som en strategisk förståelse för kommunikation. Vi antar att du har gått på Berghs, Forsbergs eller Hyper Island. Förmodligen har du 2 - 5 års erfarenhet av att jobba på reklambyrå, produktionsbyrå eller liknande, givetvis i rollen som copywriter.

Har du erfarenhet av att skriva innehåll för alla typer av kommunikationskanaler, inklusive sociala medier och nyhetsbrev, är det en stor fördel. Du kan uttrycka dig kreativt och strategiskt i text samt förenkla komplexa fakta till lättillgängliga texter. Din inställning, talang och kärlek till det skrivna ordet är trots allt viktigast.

Det är viktigt att du har god verksamhets- och affärsförståelse och är van vid att samarbeta med olika beslutsfattare inom en större organisation. Du är också en självgående och prestigelös problemlösare som ser möjligheter i det mesta.

Meriterande
Erfarenhet av EpiServer eller liknande CMS-system.

Språkkunskaper
Professionell svenska och engelska är ett krav - i synnerhet i skriven form.

Tillträde
Omgående med hänsyn till rätt kandidats uppsägningstid.

Ansökan
Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt! Har du frågor är du välkommen att kontakta Emilie Amidani, HR Business Partner på 010- 850 40 46.



Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland med siktet inställt på att bli Nordens ledande helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 900 MSEK 2015.

Vi är övertygade om att ett välmående företag börjar med välmående medarbetare; mänskliga möten är avgörande för en dynamisk arbetsplats som främjar idéer - och framgång. Frihet och ansvar, personlig utveckling och möjlighet att påverka, är också viktiga värden. Hos oss får du allt och lite till. Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-12-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emilie Amidani emilie.amidani@officemanagement.se +46 10 858 40 46

Företag
Office Management

Adress
Office Management
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista

Kontorsadress
Skalholtsgatan 6-8, Kista

Jobbnummer
3222853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Management: