Copywriter
Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
2012-02-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Copywriter" (publicerad 2018-04-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global och General Atlantic - bolag som sett samma potential i Google, Facebook och Twitter som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Working tasks
We are a looking for an engaged and creative copywriter for our in-house agency within the marketing department. The marketing department is divided into B2B and B2C where you belong to the B2C team. Klarna is expanding its business to new geographies and need a copywriter with English as first language.
As a copywriter you work closely alongside the AD and production lead in the in-house agency to serve multiple departments within the company such as sales, HR and marketing. For these internal clients you drive and develop copy concepts for fairs and sales material and you also take on projects for advertising in TV, digital and printed media. You also create texts for the web as this is our primary media.
You will work together with external agencies for localization, internal stakeholders for proof reading and other creative agencies in our portfolio to safeguard Klarna's tone of voice.
The copywriter position offers a fantastic opportunity to be a central role of development of Klarna's graphical profile and guidelines besides the operational tasks. We are looking for a person that really has a passion to create and write text. Creativity and drive is encouraged in the team!
Requirements
Extensive knowledge in copywriting for digital media.
Good experience in developing copy concepts for multiple Medias.
Minimum 2 years of experience in an advertising or in-house agency environment on both an operational and tactical level.
English as first language. Bi-lingual English/Swedish is favorable.
Relevant education in the field.
Publiceringsdatum2012-02-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Backlund, 08-120 120 00
FöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
Jobbnummer 1172855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.