Coordinator Direct Delivery

BSH Home Appliances AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2019-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Coordinator Direct Delivery" (publicerad 2022-05-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BSH Home Appliances AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje, Nykvarn eller i hela Sverige

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.







Direct Delivery-avdelningen hanterar logistikprocesserna för ett antal av våra största kunder. Vi har ett nära samarbete med KAM inom vår Nordeuropeiska organisation. Du kommer att ha daglig kontakt med våra fabriker i Tyskland, Polen, Spanien, Grekland och Turkiet samt våra Nordiska lager. Du har daglig kontakt med våra transportörer för att lösa olika utmaningar som du ställs inför varje dag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Orderhantering

Planering och bevakning av leveranser från fabrik

Planering och bevakning av leveranser från vårt lager

Kontakt med våra transportörer

Kontakt med våra KAM kunder

Fakturering

Analys och uppföljning

Vi söker dig som har ett starkt intresse för driva och utveckla processer och en god samarbetsförmåga. Som person är du initiativrik, självgående, strukturerad, analytisk och har en god kommunikationsförmåga. Du har en positiv attityd, är nyfiken och motiverad till att lära och anta utmaningar.

Du har erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem samt erfarenhet och förståelse för logistikplanering och dess processer.

Eftersom du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Vi ser också gärna att du har någon form av relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap inhämtad från arbetslivet.

Tjänsten är på heltid och placerad på vårt nordiska huvudkontor i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Brith Bengtson, brith.bengtson@bshg.com.

Sista ansökningsdag är 22. Januari. Urval och intervjuer sker löpande och vi är därför intresserade av att få din ansökan så snart som möjligt.



Välkommen med din ansökan!

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,1 miljarder euro under 2017 och mer än 61,800 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-12-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BSH Home Appliances AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
BSH Home Appliances AB (org.nr 556201-4182), http://www.bosch-home.se/

Jobbnummer
5011551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BSH Home Appliances AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BSH Home Appliances AB: