Coop söker chef till hyresrepresentationen

Rekrytering & Interimslösningar / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm, Kalmar, Borås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Är du en ledare som drivs av både förhandlingar och ledarskap?
Då kan det vara dig vi söker!

Publiceringsdatum
2018-10-01

Om företaget
Coop Butiker & Stormarknader (CBS) befinner sig i expansiv fas och söker nu en chef till hyresrepresentationen. Placering för tjänsten är på kontoret i Stockholm, men det förekommer resor då du som chef över hyresrepresentationen är ansvarig över hela Coops fastighetsportfölj. Som chef kommer du även att ha det yttersta ansvaret för ett engagerat och affärsinriktat team som tillsammans med dig ska bidra till framgångsrika affärer för Coop.

Arbetsuppgifter
Som chef för hyresrepresenationen ansvarar du för hyresförhandlingens verksamhet. I detta ingår ansvar för hyresavtalsförhandling för Coops inhyrda och uthyrda lokaler. Du ansvarar också för förvaltning och utveckling av de inhyrda lokalernas kontrakt. I rollen ingår även ett ledaransvar där du som chef över hyresrepresentationen ska arbeta för att teamet jobbar på ett så effektivt och lönsamt sätt som möjligt. Det är också av största vikt att du som chef över hyresrepresenationen agerar i enlighet med lagar, avtal och Coops värderingar. Du ska även vara behjälplig i förhandlingar kring såväl nyetableringar som befintliga hyresavtal och finnas till hand i etableringsfasen.

I rollen ingår bland annat att:

• Samordna, leda och utveckla avdelningens personal

• Arbeta relationsbyggande för att skapa nya och utveckla befintliga samarbeten
• Ansvara för Coops hyresavtalsförvaltning genom bevakning, hantering och utveckling av hyreskontrakten

• Ansvara för förhandlingar med fastighetsägare rörande exempelvis villkorsändringar, medgivanden, uppsägningar etc.

• Ansvara för affärskritiska tvister och driftsfrågor gentemot fastighetsägare

• Ansvarar för samarbetet (inkluderande utveckling och effektivisering) med Coops partner rörande hyresavtalsförvaltning

• Hålla sig informerad om förändringar i och utanför Coop som påverkar befattningen

• Föra en aktiv dialog internt och genomföra och redovisa behovsanalyser och uppföljningar

• Tillsammans med teamet stötta och aktivt arbeta med driftorganisationen

Ditt uppdrag är att skapa bästa förutsättningar för teamet att driva Coop som hyresgäst framåt isamtliga hyresavtal och hyresförhandlingar. Du kommer att hyra in lokaler från fastighetsägare,förhandla, tolka avtal, biträda i tvistefrågor, företräda Coop i hyresnämnden samt analysera ochbedöma hyresavtalsförslag. Som chef över hyresrepresentationen har du sinne för affärer och drivs avatt skapa och underhålla kontakter. Du håller dig informerad om företagets riktlinjer och arbetssätt,bl.a. genom att söka information på intranät och via andra interna kommunikationskanaler.

Du har god kännedom kring arbete med komplexa avtal inom området med gott resultat. Du är engagerad i ditt arbete och drivs av att leda andra människor framåt. Du trivs i en affärsinriktad miljö och jobbar ständigt för att verksamheten ska utvecklas. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift samt god detaljhandelsförståelse.

Profil
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom juridik och/eller fastighet. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och driv. Det är viktigt att du har minst fem års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och känner dig bekväm i avtal- och förhandlingssituationer. Du behöver även ha erfarenhet från ledarroller då detta präglar tjänsten. Önskvärt är också att du har kunskap inom fastighets- och/eller avtalsrätt och en förmåga att driva många projekt samtidigt.

För att lyckas i rollen som chef över hyresrepresentationen är du en person som uppskattar utmaningar och ett högt tempo i ditt arbete. Du kommer att ha fler kontaktytor såväl internt som externt vilket förutsätter att du har väldigt god kommunikationsförmåga samt förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du duktig på att agera tydligt och trovärdigt samt drivs av ett mål- och resultatorienterat arbete. Du är självständig och har inga problem med att ta beslut och agera på eget initiativ samt få med dig teamet i arbetet.

Om Newsec
Newsec är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Coop Butiker & Stormarknader AB med Newsec. Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Vid frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på emelie.sahlsten@newsec.se eller telefonnummer 0700-125257.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Engman emelie.engman@newsec.se 0707496064

Företag
Rekrytering & Interimslösningar

Adress
Rekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 7, Stockholm

Jobbnummer
4377047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekrytering & Interimslösningar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekrytering & Interimslösningar: