Controller till Vitalas AB

Personalkompetens AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalkompetens AB i Malmö, Lomma, Lund, Svedala, Trelleborg eller i hela Sverige

Vitalas AB är ett direktförsäljningsföretag som i Norden erbjuder sina kunder olika typer av kosttillskott och hälsokostprodukter via abonnemang. Företaget ingår i den börsnoterade koncernen Midelfart Sonesson, en nordisk egenvårdskoncern med 400 anställda och en omsättning på ca 1700 MSEK.
I koncernen ingår även, Friggs AB, Midelfart Sonesson AS, HKC Egenvård, MaxMedica, Vitamex, Bioglan och Miwana. Vitalas AB omsätter 100 MSEK och har 15 anställda. Produkterna som företaget säljer är de egna varumärkena Vitalas och Naturpost samt bl a skönhetsprodukter från Yvonne Ryding. Företaget marknadsför sig genom direktreklam, telefonförsäljning och via kampanjer på internet. Vitalas AB sitter tillsammans med moderbolaget samt systerbolaget MaxMedica AB på koncernens huvudkontor i nya fräscha lokaler på Dockplatsen 16 i Malmö. Hälsokost och egenvård ligger väldigt rätt i tiden, vilket innebär att vi kan erbjuda ett spännande jobb i en verklig framtidsbransch.
CONTROLLER TILL VITALAS AB
I och med omläggningen av ekonomifunktionen där redovisningen kommer att hanteras centralt, söker vi nu en affärsinriktad Controller till Vitalas.
Vi ser att du är civilekonom med några års erfarenhet av ekonomi och controllerarbete.
Du har goda IT-kunskaper, främst med avseende på Excel och ekonomisystem.
Du gillar problemlösning och är beredd att arbeta både med detaljer och helheter för att nå ett mål. Du ska tycka om ordning och reda, ha affärssinne och gilla förändringar - det gör vi.
Andra viktiga kvaliteter är att du är drivande, analytisk, ansvarstagande, nyfiken, positiv, utåtriktad samt stresstålig.
Du kommer bland annat att arbeta med uppföljning, rapportering, prognoser, resultat- och lönsamhetsanalyser på olika nivåer samt bistå i boksluts- och budgetprocessen.
Då företaget driver olika typer av utvecklingsprojekt kommer du att vara involverad antingen som engagerad deltagare eller drivande projektledare.
Du kommer att arbeta integrerat med våra övriga avdelningar såsom marknad och logistik och ska där vara väldigt involverad i hela vår affärsprocess för att se till att vi hela tiden jobbar på ett så effektivt och lönsamt sätt som möjligt.
Vi har utmaningen – är du den rätte att anta den?
Ytterligare information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Vitalas AB med Personalkompetens AB.
För ytterligare information omkring tjänsten kontaktar du Personalkompetens AB och rekryteringskonsult Ewa-Marie Brandin på tel: 0761-685818. Din ansökan bestående av CV och personligt brev mailar du omgående, då intervjuer sker löpande, dock senast den 8 maj 2009 till:
ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se

Publiceringsdatum
2009-04-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se

Kontakt
Ewa-Marie Brandin, 0761-685818, ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se

Företag
PERSONALKOMPETENS AB

Adress
PERSONALKOMPETENS AB
FLYGLEDAREGATAN 5
21239 MALMÖ

Kontorsadress
FLYGLEDAREGATAN 5
MALMÖ

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0761-685818

Jobbnummer
435901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalkompetens AB: