Controller till Vård och omsorgsavdelningen

Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
2018-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Vård och omsorgsavdelningen" (publicerad 2018-12-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.


Publiceringsdatum
2018-10-26

Kvalifikationer
Du har examen från ekonomiprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna några års erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har även administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Goda datorkunskaper är ett krav och vi ser gärna att du tidigare arbetat i Excel.

Vem är du?
Du är en självgående, serviceinriktad person, då du håller i både interna och externa kontakter. Tålamod, pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper. Vi söker en kreativ problemlösare som kan se lösningar och inspirera andra.
Meriterande är om du har kunskaper inom vård och omsorg samt offentlig upphandling och LOU.

Arbetsuppgifter
Ansvar för avdelningens budget-, prognos- och bokslutsarbete.
Vara behjälplig i ekonomiska frågor gentemot verksamheter och chefer.
Ansvar för avgiftshantering.
Löpande uppföljning och analyser av ekonomiska resultat på avdelnings- och enhetsnivå.
Rapportera och kommunicera finansiella mål och resultat samt föreslå åtgärder.
Bidra till ökat fokus på effektiviseringar och kostnadsmedvetenhet ? upprätta mallar och styrverktyg till våra olika verksamhetsområden.
Upprättande av kalkyler, business case och ekonomiska beslutsunderlag samt bistå med analyser i samband med förvärv.
Bistå vid upphandlingar och avtalsfrågor.
Samordna ekonomiska frågor på avdelningen och samarbete med övriga avdelningar och ekonomifunktioner

Om tjänsten
Tillträde 2019-01-01 eller e ök.
Provanställning tillämpas

Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt. Därför erbjuder vi dig som anställd en förmånsportal fylld med en mängd förmåner och rabatter samt en förmånlig pensionsrådgivningstjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 721/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Vård & Omsorg Helena Stridh 0693-16298

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Jobbnummer
4424025

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: