Controller till Vård och omsorgsavdelningen
Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.
Vill du bidra till att utveckla Sveriges viktigaste arbeten? Kom och jobba hos oss!
Som controller på vård- och omsorgsavdelningen kommer du, tillsammans med avdelningschef och kommunens ekonomifunktion, ha ansvar för avdelningens budget- prognos och bokslutsarbete.
Vi söker dig som har examen från ekonomiprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du är insatt i offentlig upphandling och LOU och har goda datorkunskaper.
Meriterande är om du tidigare jobbat med ekonomifrågor i en politiskt styrd organisation. Du bör ha minst två års dokumenterad erfarenhet som ekonom, gärna från vård och omsorg.
Vem är du?
De egenskaper som krävs i tjänsten är att du är självgående och serviceinriktad, då du håller i både interna och externa kontakter. Tålamod, pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper. Vi söker en kreativ problemlösare som kan se lösningar och inspirera andra. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• fungera som stöd till avdelnings- och enhetschefer med budget, prognos och avvikelseanalyser
• styrning och utveckling, formulera mål och åtgärder samt upprätta nyckeltal och rapporter.
• bistå vid upphandlingar och avtalsfrågor
• löpande avgiftshantering
• övrigt förekommande uppgifter inom ekonomiområdet
Publiceringsdatum2018-12-05Om tjänstenTillträde 2019-01-01 eller e ök.
Ev. provanställning tillämpas.
Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt. Därför får du som anställd en förmånsportal fylld med rabatter samt en fördelaktig pensionsrådgivningstjänst. Vi erbjuder även friskvårdstimme samt möjlighet till flextid.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 726/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Vård & Omsorg Helena Stridh 0693-16298
FöretagBräcke kommun
AdressBräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE
KontorsadressHantverksgatan 25
Jobbnummer 4494283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.