Controller till Teknik- och infrastrukturavdelningen

Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.

Vår avdelning ansvarar för gator och vägar, renhållning, vatten/avlopp, kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 470 lägenheter. . Avdelningen är flexibel i sitt sätt att lösa uppgifter och gör det ofta genom att samarbeta inom avdelningen.

Publiceringsdatum
2018-05-28

Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskole-/universitetsutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation med goda ekonomikunskaper.
Du ska även ha administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper. Du måste vara en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.
Meriterande är: kunskaper inom offentlig upphandling och LOU ,erfarenhet av arkivhantering, dokumenthantering, och fastighetsdeklarationer.

Arbetsuppgifter
Du arbetar i huvudsak med ekonomi, mark- & fastighetsfrågor, administration, systemförvaltning av våra verksamhetssystem (Solen & Husar) samt översiktsplanefrågor GIS-samordning, men även utredningar och andra uppgifter inom avdelningens ansvarsområde kan förekomma. Avdelningens GDPR ansvarig
Du hanterar avtal, planerar underhåll och är ansvarig för fastigheternas ekonomi och budget, även avdelningens ekonomi med tillhörande uppföljningar, kalkyler och prognoser. Internkontroll. Du kommer att ha kund- och hyresgästkontakter, granska och kontera leverantörsfakturor.

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader from mitten på juli(efter ök) med en ev.möjlighet till en tillsvidareanställning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 311/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Göran Bengtsson 0693-16214
GIS-samordnare Inger Nilsson 0693-16128

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Jobbnummer
4170104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: