Controller till Svenska Kyrkan, Sandvikens Pastorat

Randstad AB / Controllerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-02-15

Dina arbetsuppgifter
Som controller hos oss är du en nyckelperson för den ekonomiska förvaltningen och arbetar nära ledning samt förtroendevalda. Du har blick för helheten och vill vara med och bidra både strategiskt och operativt.

Arbetet innefattar budgetarbete, prognoser samt analyser och uppföljning. Du kommer att vara involverad i hela den ekonomiska processen och arbetar som stöd åt ledning gällande ekonomisk planering och uppföljning.

Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet och arbetsglädje. Pastoratet har stabil ekonomi och det finns utrymme för initiativ och samverkan inom flera områden. Våra förmåner är bland annat flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-03-12. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gustaf.sjogren@randstad.se

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Ansvarsområden.
Driva och delta i månads-, tertial- och årsbokslut samt årsredovisning tillsammans med kyrkoherde.
Ansvara för att i ekonomiska frågor, stödja pastoratets chefer.
Aktivt arbeta med förbättringar i syfte att skapa effektiva processer och flöden.
Samla in, analysera, sammanställa och kommunicera pastoratets ekonomiska information.

Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % på dagtid.
Tillträde enligt överenskommelse.

För frågor om rollen:
Kyrkoherde Magdalena Silfverstjerna, tel. 026-25 21 21
Facklig företrädare, Annika Fransson, Vision tel. 017-626 79 79

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av ekonomistyrning. Då arbetet omfattar att vara involverad i hela den ekonomiska processen så besitter du breda ekonomiska kunskaper och har även erfarenhet av redovisning.

Du är en självgående och flexibel person som uppskattar ett omväxlande arbete med både övergripande strategiska frågor och operativa arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av ekonomistyrning inom Svenska Kyrkan. Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om företaget
Vi finns i hjärtat av Gästrikland längs Tidernas väg med vackra Storsjön i mitten. Vi har ett rikt kulturliv med kulturskola, symfoniorkester, jazzband, mm. Här finns också mycket att välja på inom friluftsområdet med golf, hästar, jakt och idrott för att inte tala om ett brett utbud inom föreningslivet. Sandviken har också goda förbindelser till närliggande städer som Uppsala, Västerås och Gävle.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201420855".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Gustaf Sjögren
gustaf.sjogren@randstad.se

Jobbnummer
7450163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: