Controller till statlig myndighet i Stockholm

Novare Bemanning AB / Controllerjobb / Stockholm
2023-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till statlig myndighet i Stockholm" (publicerad 2024-04-29) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Är du en driven och erfaren controller som är trygg i dina kunskaper? Har du även tidigare erfarenhet från arbete i offentlig sektor? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! Just nu söker en vi efter en erfaren controller till en samhällsviktig myndighet i Stockholm som kan vara med och stötta vid bland annat ekonomistyrningsfrågor.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2023-09-06

Om tjänsten
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som controller till en statlig myndighet i Stockholm.

Myndigheten är nu i behov av en controller som kan stödja myndighetens chefer med ekonomistyrningsfrågor vid budgetering och prognostisering, vid uppföljning och analys av ekonomiskt utfall samt vara ett generellt stöd i redovisningsfrågor.

Som controller hos myndigheten arbetar du i partnerskap med verksamheten och bidrar samtidigt i myndighetens centrala ekonomiprocesser, genomför utredningar samt deltar i utvecklingen av myndighetens gemensamma arbetssätt och processer.

I rollen som controller hos myndigheten kommer du att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd och vara placerad på ekonomi enheten. Du har både egna ansvarsområden såväl som du ingår i gemensamma arbetsgrupper. Myndigheten arbetar med ständiga förbättringar för att säkerställa att verksamhet och ekonomi hänger ihop.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

stöd till budgetansvariga chefer.
genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
sammanställa rapporter.
ta fram prognoser.
ta fram riktlinjer för budgetarbete.
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
arbete i förekommande ekonomisystem (U4 Agresso).

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
genomgått utbildning inom aktuellt område
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
minst ett års erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd organisation, myndighet eller motsvarande
minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete i systemet U4 Agresso (U4 ERP)
behärska svenska och engelska i både tal och skrift på professionell nivå.
kunna självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter med erfarenhet av projekt/förvaltning och IT-verksamhet
lyhörd och ha god förmåga att kommunicera, samt samarbeta med olika intressenter
kunna lämna en referens på ett liknade uppdrag.

Meriterande för tjänsten

kompetens att självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter
erfarenhet av ekonomisk uppföljning av överenskommelser mellan myndigheter, som är externt finansierade.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på 50% under september/oktober och går sedan över till 100% med en uppdragslängd tom 2024-10-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Stockholm. Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-09-18. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8090064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: