Controller till statlig myndighet i Stockholm
Novare Bemanning AB / Controllerjobb / Stockholm
2023-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till statlig myndighet i Stockholm" (publicerad 2024-09-30) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Är du en driven och erfaren controller som är trygg i dina kunskaper? Har du även tidigare erfarenhet från arbete i offentlig sektor? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! Just nu söker en vi efter en erfaren controller till en samhällsviktig myndighet i Stockholm som kan vara med och stötta vid bland annat ekonomistyrningsfrågor.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2023-09-06Om tjänstenVi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som controller till en statlig myndighet i Stockholm.
Myndigheten är nu i behov av en controller som kan stödja myndighetens chefer med ekonomistyrningsfrågor vid budgetering och prognostisering, vid uppföljning och analys av ekonomiskt utfall samt vara ett generellt stöd i redovisningsfrågor.
Som controller hos myndigheten arbetar du i partnerskap med verksamheten och bidrar samtidigt i myndighetens centrala ekonomiprocesser, genomför utredningar samt deltar i utvecklingen av myndighetens gemensamma arbetssätt och processer.
I rollen som controller hos myndigheten kommer du att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd och vara placerad på ekonomi enheten. Du har både egna ansvarsområden såväl som du ingår i gemensamma arbetsgrupper. Myndigheten arbetar med ständiga förbättringar för att säkerställa att verksamhet och ekonomi hänger ihop.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
stöd till budgetansvariga chefer.
genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
sammanställa rapporter.
ta fram prognoser.
ta fram riktlinjer för budgetarbete.
genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
arbete i förekommande ekonomisystem (U4 Agresso).
Krav för tjänsten
gymnasium eller likvärdig utbildning
genomgått utbildning inom aktuellt område
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
minst ett års erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd organisation, myndighet eller motsvarande
minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete i systemet U4 Agresso (U4 ERP)
behärska svenska och engelska i både tal och skrift på professionell nivå.
kunna självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter med erfarenhet av projekt/förvaltning och IT-verksamhet
lyhörd och ha god förmåga att kommunicera, samt samarbeta med olika intressenter
kunna lämna en referens på ett liknade uppdrag.
Meriterande för tjänsten
kompetens att självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter
erfarenhet av ekonomisk uppföljning av överenskommelser mellan myndigheter, som är externt finansierade.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på 50% under september/oktober och går sedan över till 100% med en uppdragslängd tom 2024-10-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Stockholm. Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-09-18. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på
fredrik.ramel@novare.se Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8090064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.