Controller till SOS Alarm i Stockholm
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
SOS Alarm har en unik samhällsfunktion som dygnet runt skapar ett tryggare Sverige för alla. Med utgångspunkt från nödnumret 112 och kunskap om samhällets struktur tillhandahåller vi en rad olika tjänster såsom säkerhets- och jourtjänster. krisberedskap samt utalarmering av räddningstjänst och ambulanser. SOS Alarms IT-system är ett av fundamenten för en fungerande tjänst mot hjälpsökande och kunder. För SOS Alarm är IT motorn i navet som skapar trygghet och säkerhet. Arbetet syftar till att ta ledning inom innovation och utveckling för att möjliggöra en ökad kostnadseffektiv och säker affärsverksamhet som präglas av nytänkande och "best in class". SOS Alarm finns på 15 st platser i Sverige och har idag ca. 1000 medarbetare varav 125 personer sitter på huvudkontoret vid Rådmansgatan i Stockholm.
Publiceringsdatum2017-10-20Om tjänstenTill SOS Alarm söker vi nu efter en trygg och analytisk controller som ska ersätta en personen i gruppen som nu går vidare inom organisationen. Idag finns det 7 st controllers varav 4 st finns på huvudkontoret i Stockholm. Som controller mot verksamhetsområdet IT kommer du att arbeta mycket med uppföljning, prognosarbete, utveckling och vara ansvarig kontaktyta gentemot IT-leverantörer. Ett återkommande inslag i arbetet kommer att vara att arbeta med budget, avvikelser mot budget, löpande projektarbeten samt hålla ihop helheten. Detta är en heltidstjänst där du blir anställd som konsult via Placera Personal och uppdraget är till en början på 6 månader med intentionen att därefter övergå i anställning hos kund.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Controller har du bland annat följande arbetsuppgifter:
* Resultatrapportering
* Analysarbete
* Prognoser
* Analys och uppföljning av avvikelser
* Vara behjälplig med att granska vissa projekt
* Delta i och ansvara för diverse interna projekt
Erfarenhet och kompetens
För att trivas i rollen som Controller tror vi att du har följande bakgrund:
* Högskoleutbildning inom ekonomi
* Längre erfarenhet (cirka 5 år) av motsvarande arbetsuppgifter
* Kan Officepaketet och framförallt mycket goda kunskaper i Excel
* Intresse för IT
* Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är självgående och tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du testar gärna nya tillvägagångssätt och tar initiativ till förbättring samt utveckling. Som person kan du snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, tydlig och kommunikativ i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra.
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 40h i veckan Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med intentionen att därefter övergå i anställning hos kund.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Ekenstam 0765362708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3758718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.