Controller till Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2010-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Solna" (publicerad 2011-03-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- säkra verksamhetsstöds ekonomistyrning
Vi söker controller till verksamhetsstöd (VE) i Solna.
Ditt nya jobb
innebär i huvudsak
• löpande uppföljning av VE:s verksamhet, inklusive prognostisering
• genomföra särskilda utredningar och analyser av VE:s verksamhet med fokus på ekonomi
• delta i utvecklingen av en effektiv och väl fungerande ekonomistyrning avseende rutiner och systemstöd
• delta i planerings- och budgeteringsprocessen
• produktkalkylering och skapa underlag för prissättning av våra tjänster
• föreslå och i vissa fall leda interna utvecklingsprojekt inom ekonomistyrningsområdet.
Verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden (VE) levererar service- och stödtjänster inom it, ekonomi, kommunikation, personaladministration, löneadministration, internservice och dokumenthantering till Skatteverket och Kronofogden samt löneadministration och fakturahantering till Lantmäteriet.
VE har 1600 anställda och en omsättning på 2,2 miljarder kronor. Verksamheten bedrivs på sex huvudorter och har genom sin internservice- och dokumentverksamhet personal på mer än 50 orter.
VE arbetar med medborgare och företag i fokus och strävar efter att bli det offentliga Sveriges bästa serviceorganisation.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning (minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen)
• har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomistyrningsarbete i stora organisationer med flera beslutsnivåer
• har affärsmässigt och kundorienterat synsätt
• har mycket god förmåga att samarbeta och verka i en stor organisation, med många intressenter och med många kontakter
• är drivande, initiativtagande och positiv
• har mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• trivs med att arbeta med krävande arbetsuppgifter i ett högt tempo
• har ett genuint intresse för verksamheten och en insikt om att ekonomistyrningen ska stödja denna.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, goda kunskaper i Excel, PowerPoint och Word samt har erfarenhet av Agresso och Mercur.
Om du har frågor
kan du kontakta:
Sista ansökningsdatum: 2010-03-25

Publiceringsdatum
2010-03-10

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Peter Sävje, Ekonomichef, 010-574 82 33
Ulla Quant, HR-konsult, 010-578 30 03
Susanne OKonor, Saco, 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST, 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
603539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: