Controller till socialförvaltningen

Skövde kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Skövde
2012-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till socialförvaltningen" (publicerad 2012-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Socialförvaltningen i Skövde

Socialförvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar är organiserade i en socialpsykiatrisk avdelning, en barn- och familjeavdelning, en ungdomsavdelning samt en vuxenavdelning. I förvaltningen finns ett ledningskontor som har hand om frågor kring kvalitet, utveckling, ekonomi, IT och nämndsadministration. Förvaltningen befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom verksamheten och kvalitetsfrågor står i fokus. Skövde kommuns socialförvaltning har i samverkan med grannkommuner bl.a. social jour.

Publiceringsdatum
2012-06-15

Arbetsuppgifter
Som controller vid socialförvaltningen ska du tillsammans med övriga medarbetare på ledningskontoret arbeta med och bidra till verksamhetsutveckling i förvaltningen, vilket bla innebär att utveckla förståelsen för sambandet mellan verksamheternas resultat och ekonomi. I arbetet ingår att vara aktiv i
förvaltningens förbättringsarbete, där översyn av processer, riktlinjer och rutiner är en del. Förbättring av inköps- och upphandlingsrutiner, samt utveckling av internkontrollen är exempel på arbetsuppgifter som kommer ingå. Arbetsuppgifterna innefattar också budgetarbete, ekonomiska uppföljningar, analyser, bokslut och fakturering.

I tjänsten ingår ett nära samarbete med förvaltningens chefsgrupp. Det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer, samt har en känsla för service och tillgänglighet. Du ska kunna kommunicera ekonomi och bidra med en
ekonomisk synvinkel i förvaltningens utvecklingsarbete. Tjänsten är placerad på socialförvaltningens ledningskontor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi vill att du är noggrann och strukturerad med förmåga att se ekonomin som en del av helheten för att nå målsättningen med verksamheten. Tillsammans med förvaltningens chefer ska du utveckla verksamheternas budget- och prognosarbete. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och inom ramen för det egna ansvaret göra bedömningar. Du ska vara utåtriktad, initiativrik, ha god pedagogisk förmåga, lätt för att samarbeta samt uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-13
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald vad gäller intressen, personlighet, etnisk och kulturell bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: A279848
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Friberg, 0500 - 49 85 23

Företag
Skövde kommun, Socialförvaltningen

Adress
Skövde kommun, Socialförvaltningen
Socialförvaltningen
54183 Skövde

Jobbnummer
1274280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Socialförvaltningen: