Controller till Operations Service Support

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna Service Center ansvarar för all service till de tusentals privatpersoner som varje dag handlar genom Klarna. För att verksamheten ska fungera och ledningsgruppen få det underlag som behövs för att fatta rätt strategiska beslut finns Operations Service Support. Till avdelningen söker vi nu en ny Controller.
Du ger stöd till cheferna på Klarna Service Center genom att ta fram egen statistik och
göra fortlöpande prognoser och uträkningar. Du ansvarar för att ta fram bemannings- och
transaktionsprognoser och att se till att de alltid är uppdaterade. För att underlätta för cheferna gör du kostnadsuppföljningar och kostnadsberäkningar. Även analyser av finansiellt utfall, utfall av ärenden samt ärendefrekvenser är uppgifter som du hanterar. Du arbetar mycket pro-aktivt och förutser vilket underlag som cheferna behöver för att fatta rätt beslut.
Du arbetar i ett litet team med ytterligare en Controller. Det innebär stort eget ansvar och höga krav på kvalitet och pålitlighet i din leverans.
Vi söker dig som har arbetat några år med liknande uppgifter med mycket goda resultat. Du kan ha en ekonomisk utbildning i botten, men det viktiga är att du har ett genuint intresse och god kunskap inom företagsekonomi, siffror, statistik och affärstänk. Har du dessutom erfarenhet från kundservice och därmed större förståelse för verksamheten är det meriterande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du har även mycket goda kunskaper i Excel och är van att bygga lösningar i verktyget.
Du har en stark analytisk förmåga och trivs när du får arbeta med problemlösning. Du sätter stor stolthet i att alltid leverera mycket goda resultat i tid och med väldig hög träffsäkerhet. Att du samtidigt trivs med att arbeta i ett team ser vi som självklart.

Publiceringsdatum
2011-04-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Susanna Edler, 0701-61 26 91

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
900061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: