Controller till Modeföretag

eWork Scandinavia AB / Administratörsjobb / Stockholm
2011-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Modeföretag" (publicerad 2012-10-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en Controller
Uppdragsbeskrivning
Kunden expanderar kontinuerligt och nu behöver de utöka med en controller inom kundens IT. Inom varje division på kundens IT finns en divisionscontroller med ansvar för ekonomisk styrning och uppföljning samt hantering av divisionens avtal. Vi behöver nu utöka controllerfunktion inom divisionen X med en controller som arbetsleds och rapporterar till divisionscontrollern.
Som controller hjälper du till med den ekonomiska styrningen och uppföljningen inom divisionen. I rollen ligger även att verka för att verksamheten bedrivs på ett så effektivt sätt som möjligt. Du har kontakt med många olika roller inom kunden vilket ställer krav på att du är synlig och tillgänglig, lever upp till deras värderingar och att du är ett föredöme för andra.
Divisionen X täcker områden såsom globala transporter, lagerhantering, import och export av varor, fördelning och påfyllnad av varor till butik, säljanalys, pris- och kampanjhantering samt försäljning i butik. De har åtta gruppchefer och fem områdesansvariga som rapporterar centralt inom divisionen samt drygt femtio projektledare och systemansvariga som rapportera till de områdesansvariga.
Som controller kommer du, förutom att arbeta med controlling centralt inom divisionen, även ansvara för controlling inom ett av kundens största leveransområden. Inom detta leveransområde utvecklas och förvaltas kassalösningar, kortbetalningslösningar och andra lösningar.

Publiceringsdatum
2011-11-24

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att:
• Stödja divisionscontroller i utredningar, i att analysera verksamhet och ekonomi och i att hålla ihop ekonomiska frågor och rutiner på divisionen
• Verka för att budget- och uppföljningsprocessen fungerar som tänkt och säkerställa att en realistisk budget skapas för de områden som controller stödjer
• Kontakt med alla som har budgetansvar och gruppchefer inom divisionen för att ge stöd vid budgetering, prognosarbete och uppföljning
• Förbereda underlag för analys samt prognoser av divisionens och leveransområdets kostnader
• Vara insatt i systemstöd för budgetering och uppföljning och vara ett stöd i frågor kring detta
• Identifiera, skapa och acceptanstesta förbättringsförslag till ekonomiska uppföljningssystem
• Planera och genomföra utbildningar kring ekonomisk planering, budgetering och uppföljning
• Säkerställa att rutiner kring fakturahantering efterföljs och hjälpa till i hantering av fakturor
• Säkerställa att arbetet med Vendor Management efterlevs inom divisionen
• Öka kostnadsmedvetenheten i divisionen och påvisa ohälsosam kostnadsutveckling
Specifik kompetens
• Civilekonom examen eller motsvarande.
• Flera års arbete som business controller eller arbete med liknande arbetsuppgifter med ekonomisk budgetering, planering och uppföljning
• Erfarenhet från projektstyrning och/eller förvaltningsstyrning är meriterande
• Erfarenhet av arbete i eller med en IT-verksamhet och förståelse för hur verksamheten bedrivs och viss förståelse för de termer som används är meriterande
Verktygskompetens
Verktyg/mjukvara:
• Obligatoriskt: Mycket goda kunskaper i Office-paketet speciellt MS Excel samt mycket erfarenhet av att jobba med pivot-tabeller och formler i excel.
• Meriterande: Jobbat med andra verktyg för budgetering/ekonomisk uppföljning

Övrig information
• Du är prestigelös och ansvarstagande
• Du trivs med att ha kontakt med många olika människor inom avdelningen.
• Du har en utvecklad analysförmåga och kan strukturera stora mängder information/data
• Du kan balansera behovet av detaljerad information och översikt
• Du har förmågan att kommunicera tydligt med alla berörda parter
• Du tycker att dokumentation är viktigt
• Du kan arbeta självständigt, planera din tid och strukturera din arbetsdag
• Du förstår att kommunicera frågeställningar till berörda parter i tid
Startdatum: 12 December, 2011
Längd: 12 Juni, 2012
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk:

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 12635
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karoline Erixon, 08-50605573

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1089271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: