Controller till Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB
är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.
Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Micasa Fasigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Fastighetsbeståndet omfattar 127 fastigheter och företaget omsätter ca 829,5 miljoner SEK. Företaget har ca 75 anställda och sitter på Södermalm i Stockholm. Mer information finner du på www.micasa.se
Tjänsten
Tjänsten är ett uppdrag som controller på heltid under ett år med start i mitten av oktober. Du kommer att arbeta som konsult via Placera Personal.

Publiceringsdatum
2009-09-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på företagets ekonomiavdelning med:
• Ansvar för processerna avseende budget, prognos och uppföljning av företagets verksamhet samt rapporterar till moderbolaget.
• Utredningar, ekonomisk uppföljning och analyser av verksamheten samt framtagande och uppföljning av relevanta nyckeltal för fastighetsdrift.
• Stöd åt företagets regioner, teknik och fastighetsavdelningar samt staber med uppföljningar och analyser.
• Systemadministratör för budget-, prognos- och uppföljningssystemet Actit Business. Ansvarig för utveckling av rapporter och analyser samt utbildning av användare.
• Rådgivning och utbildning i ekonomiska frågor för bolagets anställda.
• Löpande internkontroll av verksamheten. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga anställda inom redovisning, ekonomi och inköp.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs:
• Ekonomiutbildning på högskolenivå
• Minst ett par års erfarenhet av redovisning, budget, resultatuppföljning och ekonomiska utredningar
• Erfarenhet av att arbeta med beslutsstödsystem
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Vana av att arbeta självstädnigt
• Erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande men ej ett krav.Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och pedagogisk. Du är lugn, serviceminded och trivs med att serva andra i organisationen.
Varmt välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot några ansökningar per brev.

Arbetstider och omfattning
Heltid (38,5 tim/vecka) / Ett år med start i mitten av oktober

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ola Bergström, 08-586 22 724

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
501921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: