Controller till ledningen för Kundcenter
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 065688-2009
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha kontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vårt kundcenter. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Nu söker vi en controller till ledningen för Kundcenter. Hela organisationen inom Kundcenter består av drygt 800 medarbetare och finns på 5 orter i landet.
Publiceringsdatum2009-07-14Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifternas huvudsaklig inriktning är sammanställning, analys och tolkning av finansiella resultat och verksamhetsresultat inom verksamhetsområdet. En stor del av arbetet handlar om resultatuppföljning och stöd till våra platschefer vilket innebär resande i tjänsten. Verksamhetsplanering, budgetering och kalkylarbete är andra arbetsområden.
KvalifikationerFör denna roll söker vi dig med högskoleutbildning examen inom ekonomi, helst med inriktning redovisning och ett par års erfarenhet av ekonomistyrning. Du är strukturerad och noggrann, drivande och initiativrik. Du är analytisk och kan tolka, förstå och lösa komplexa frågeställningar samt kommunicera slutsatserna av analyserna i tal och skrift. Du är kommunikativ och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Erfarenhet av projektledning är meriterande.
Övrig informationControllertjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad vid Huvudkontoret i Stockholm. Placering kan eventuellt diskuteras men grunden är minst 50 % i Stockholm.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa chefen för Kundcenter, Elisabeth Hultengren, 010-116 90 71. Information om rekryteringsprocessen lämnas av HR-specialist Hans Åkerlund, 070-32225124.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco-S FK Ylva Rånge Klinghoffer, för ST-FK Anne Hagberg och för SEKO-FK Ebrima Dibba. Samtliga nås på 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer diarienummer 065688-2009 senast den 13 augusti 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 480211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.