Controller till Kristianstads kommun

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Controllerjobb / Kristianstad
2021-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Kristianstads kommun" (publicerad 2021-10-06) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Kristianstad, Bromölla, Hässleholm, Hörby, Höör eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Brinner du för verksamhetsutveckling, ekonomiska och strategiska frågor och för ekonomiprocesser ur ett helhetsperspektiv? Är du intresserad av en roll där du får arbeta nära verksamheten i utvecklingsarbete, styrning och ledning och fungera som ett stöd för vår nybildade gemensamma serviceorganisation?

Vi söker nu en centralt placerad controller för att arbeta med verksamhetsutveckling, ekonomiska och strategiska frågor.

Publiceringsdatum
2021-02-03

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag kommer till största delen vara riktat mot den nya gemensamma serviceorganisationen (bildas 1 januari 2021) och utvecklingen av dess nya processer. Den nya serviceorganisationen kommer att ansvara för verksamheterna måltid, lokalvård, transport och intern service i hela kommunen. I denna roll är du verksamhetschefens högra hand där du arbetar med styrning och ledning, underlag och beslut. Du kommer även bygga och skapa strukturer inom serviceorganisationen med cirka 400 medarbetare. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta bland annat:

• Stötta cheferna med budget, prognoser och uppföljning.
• Skapa grunden för en effektiv och hållbar serviceorganisation som skapar mervärde ur hela kommunens perspektiv, tillsammans med verksamhetschefen.
• I rollen ingår även att bistå verksamhetschefen med struktur, dokumentation och framtagande av beslutsunderlag.
• Skapa incitament och modeller för effektivt arbete.
• Kommunövergripande arbetsuppgifter tillsammans med de två andra controllers som blir dina närmaste kollegor.

Arbetet sker både i befintliga strukturer, i utredningsform och projektform och du förväntas kunna leda arbete mot det gemensamma bästa. Tjänsten är bred och fokuserad på utveckling och mycket samarbete krävs för att göra oss lite bättre varje dag! Du kommer ha stor frihet i hur arbetet struktureras och utförs och du förväntas ta egna initiativ till förbättringar, vara självgående och ha en stor portion driv.

Vem är du?

Du som söker har högskoleexamen inom ekonomi och du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi tillsammans med enhetschefer/avdelningschefer/verksamhetschefer, gärna i offentlig verksamhet. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med styrning/ledning av organisation till exempel långsiktig strategi för lokaler eller målarbete. Erfarenhet av övergripande ekonomiarbete i en kommun är meriterande liksom erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling och processutveckling.

För att lyckas med uppdraget krävs det att du är driven, utvecklingsinriktad och pedagogisk - att driva förändringar och förankra dem kräver dessa egenskaper. Du behöver vara modig och nytänkande för att hitta nya vägar i framtiden och du tar ansvar för helhetslösningarna, samtidigt som du är strukturerad och kan hitta långsiktigt hållbara processer/arbetssätt. Du är samtidigt flexibel och analytisk med förmåga att se komplexa samband, alla är egenskaper som krävs för att arbeta med Kristianstads ekonomiska arbete mot framtiden.

Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har vana vid att skriva tjänsteskrivelser och formella dokument i offentlig organisation. Naturligtvis hanterar du Office-paketet i ditt dagliga arbete.

Om verksamheten

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen är en avdelning på central förvaltning som samordnar, stödjer och utvecklar arbetet med ekonomi och upphandlingar i Kristianstads kommun på en övergripande nivå. Vi arbetar även med att följa upp och utveckla ekonomiska processer och tar fram relevanta beslutsunderlag. Avdelningen består av 27 medarbetare där tjänsten som controller är placerad direkt under ekonomidirektören.

Du erbjuds

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 - 83 55 24 alternativt på maria.holmberg@jurek.se

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.

Facklig företrädare

• Alexandra Wideheim AKAVIA/DIK, 044-13 29 08
• Marie Thiman, VISION, 044-13 51 68

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5557139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: