Controller till ISS, Stockholm
Meritmind AB Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Meritmind AB Stockholm i Stockholm,
Sollentuna,
Täby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Till affärsområde Specialised Services Catering & Cleaning söker vi nu en ambitiös och självgående Controller med placering i Stockholm. Som Controller inom ISS har du en strategiskt viktig roll i arbetet med att driva och utveckla effektiva processer för ekonomistyrning inom kontrakten. Du är kontraktsledningens högra hand i ekonomistyrningsfrågor och stöttar aktivt resultatansvariga för att utveckla resultatet. Du tar en aktiv roll i kontraktets fortsatta utveckling och ingår i dess ledningsgrupp. Du rapporterar till Finance Manager för Specialised Services Catering & Cleaning och ingår i ett team av controllers.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Controller:
Stötta verksamhetens chefer i frågor som rör ekonomistyrning och resultatutveckling
Leda, samordna och utföra
Bokslut
Budget, estimat och prognos
Handlingsplaner och gapanalys
Cash Flow
Rapportering, uppföljning och analys
Identifiera och driva förbättringsprocesser inom kontrakt och affärsområde
Delta i ISS interna utvecklingsprojekt
Utveckling av nya rutiner och verktyg
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad ekonom med företrädesvis redovisnings- eller ekonomistyrningsinriktning. Du har arbetat som controller i minst något år och har erfarenhet från arbete med redovisning, bokslut och prognoser. Erfarenhet av att bidra i processer som affärsutveckling och affärskalkylering är meriterande. Vidare genomför du professionella presentationer och du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du är en avancerad användare av MS Office, främst Excel, och använder och är van vid att arbeta i moderna ekonomisystem.
Publiceringsdatum2018-08-16Dina personliga egenskaperFör att passa in i rollen tror vi att du har en god uppfattningsförmåga, ett logiskt och analytiskt tänkande samt förmågan att följa upp. Vi söker vi dig som är flexibel och en god kommunikatör. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska detaljer för personer som inte har ekonomi som huvudsyssla. Du är självgående och van vid att samla in den information du behöver för att kunna fatta välgrundade beslut. Du är skicklig på att prioritera rätt även under tidspress och van vid att jobba mot korta deadlines och under ständigt föränderliga förutsättningar. Som person har du hög integritet och mod att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och för rätt personer finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget. Resor inom Sverige förekommer.
ISS Facility Services vision är bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation? Läs mer på:
www.se.issworld.comSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMeritmind AB Stockholm
AdressMeritmind AB Stockholm
Box 17007
10462 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 12
Jobbnummer 4294249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.