Controller till internationellt bolag!

KFX HR-partner Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till internationellt bolag!" (publicerad 2018-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Har du arbetat som controller i några år och söker nya utmaningar? Är du analytisk och har ett öga för detaljer? Vill du dessutom använda dina expertkunskaper i Excel? Vi söker dig som vill ta dig an en ansvarsfull roll som controller på Implenia!

Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund Implenia, som har sitt kontor vid Stenpiren i Göteborg.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.


Om företaget
Implenia Sverige AB har mer än 200 anställda och har många års erfarenhet och kompetens inom utmanande infrastrukturprojekt. Företaget tillhandahåller tjänster inom betongkonstruktioner, broar, tunnlar och bergrum, väg- och anläggningsarbeten samt grundläggning. Kontor finns i Liljeholmen i Stockholm och i centrala Göteborg.

Implenia Sverige är en del av Implenia Group, som är den ledande leverantören av byggtjänster i Schweiz. Koncernen har också en stark ställning på den tyska, österrikiska och norska infrastrukturmarknaden. Implenia grundades 2006 men har över 150 år av erfarenhet inom branschen. Med sin integrerade affärsmodell och specialister inom alla kompetensområden kan koncernen hantera ett byggprojekt genom hela livscykeln och leverera ett ekonomiskt, och kundcentrerat arbete. Företaget fokuserar på en hållbar balans mellan ekonomisk framgång, socialt ansvar och miljöansvar.

Implenia Group har sitt huvudkontor i Dietlikon nära Zürich och har 10 000 anställda i Europa. 2017 var omsättningen cirka 3,9 miljarder schweiziska francs (34 miljarder svenska kronor). Bolaget är börsnoterat i Zürich.

För mer information se www.implenia.se. Följ gärna Implenia Sverige på LinkedIn och Facebook


Arbetsuppgifter
Som Controller hos ImpIenia Sverige AB kommer du vara en del av ekonomiavdelningen som består av fem personer i Göteborg. I tätt samarbete med företagets CFO kommer du analysera, sammanställa och rapportera information till moderbolaget i Schweiz. Du kommer arbeta brett med budgetprocesser, verksamhetsplanering- och uppföljning med inriktning på bolaget som helhet. Givetvis kommer du vara delaktig i många av företagets spännande projekt.

Kvalifikationer
I denna tjänst som controller behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete. Det är fördelaktigt om du tidigare arbetat i projektform på ett internationellt företag inom liknande branscher. Viktigt för tjänsten är att du har mycket goda kunskaper i Excel och andra analysverktyg. Har du tidigare arbetat i SAP är det en stor merit.

Som person är du noggrann, strukturerad och har ett intresse av branschen. Du är sifferorienterad och analytisk, att hantera ekonomisk information är ett stort intresse för dig. Det är också viktigt att du har förmågan att kunna hänföra siffror till rätt sammanhang, koppla dem till verksamheten och tydligt rapportera till CFO samt moderbolaget.

Du är van att arbeta självständigt och har förmågan att fatta egna beslut. Periodvis är arbetstempot högt varför det är viktigt att du förmår att arbeta med flera uppgifter parallellt.

I den här tjänsten behöver du kunna svenska och engelska flytande, det är även meriterande om du behärskar tyska.


Övrigt
Tjänsten är på heltid och det finns stora möjligheter att gå över till en direktanställning hos Implenia efter 6 månader.

Vi genomför personlighets- och kunskapstester samt bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.

Urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ha du någon fråga eller fundering kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 3259
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4165063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: