Controller till huvudkontoret i Solna

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

-arbeta med samordning och utveckling av vår beställningsfunktion
Vi söker en controller till huvudkontoret i Solna.
Kronofogden utvecklar sitt huvudkontor för att leda och styra verksamheten som omfattar 2 400 medarbetare i hela landet.
 Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som controller på strategisk nivå. Du kommer att arbeta nära myndighetsledningen och rapporterar till ekonomidirektören. Din huvuduppgift blir att samordna och utveckla beställarkompetensen samt att utveckla process, rutiner och system för myndighetens beställningar och abonnemang. Rollen innebär också att vara ett stöd för beställarna vid avtalsdiskussioner inom ramen för vår beställarrelation till Verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden. Du kommer att ha ett stort kontaktnät med beställningsansvariga i organisationen och i Verksamhetsstöd. Kvalitetssäkring och uppföljning av hur beställarna fungerar är en viktig del av ditt arbete. Du kommer även till viss del att arbeta med frågor om kostnadsfördelning men även utgöra en resurs i andra controlleruppgifter, såsom planering och uppföljning.
För att lyckas med jobbet har du tidigare arbetat som controller alternativt med andra kvalificerade arbetsuppgifter inom olika former av shared-servicelösningar eller inköp, gärna inom statlig verksamhet. Du har erfarenhet av redovisnignssystem/affärssystem, som exempelvis Agresso. Självklart är du en erfaren användare av Officepaketet och i synnerhet Excel. Du har en högskoleexamen, företrädesvis inom ekonomiområdet.
Som person är du affärsinriktad, kreativ och drivande. Du har ett strukturerat och helhetsinriktat arbetssätt samt god analytisk förmåga. Du är en mycket bra kommunikatör med ett lyhört och pedagogiskt förhållningssätt. I din roll som controller har du många och varierande kontakter som också kräver god samarbetsförmåga och affärsmässighet.  Du har ett genuint intresse för ekonomi och en stark vilja att utvecklas yrkesmässigt.
För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som präglas av öppenhet och respekt där vi har tilltro till varandras vilja och förmåga att utvecklas och ta ansvar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kronofogdens uppgift är att driva in fordringar på ett rättssäkert sätt. Vi ser till att den som är skuldsatt blir korrekt och konstruktivt bemött, och vi hjälper den som har pengar att fordra att driva in dem. Vi arbetar även förebyggande för att alla medborgare ska få tillräckliga kunskaper för att undvika överskuldsättning, och med skuldsanering av redan överskuldsatta. I grunden handlar det om att vi vill bidra till ett samhälle där alla vill göra rätt för sig.

Publiceringsdatum
2009-01-29

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ola Hägglund, Ekonomidirektör, 010-574 87 33
Ola Bergström, ST, 010-576 17 42
Per Lindvall, JUSEK, 010-578 35 96

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten

Jobbnummer
391123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: