Controller till Hägersten-Liljeholmen

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!

Administrativa avdelningen omfattar ekonomi, personal, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, kommunikation, upphandling, nämndkansli samt medicinskt ansvariga sjuksköterskor.



Vi erbjuder dig

Ett utvecklande arbete där du får förmånen att arbeta med en mängd olika samhällsnära verksamheter inom äldreomsorg, förskola och socialtjänst!

Goda kompetensutvecklingsmöjligheter.

Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor.

Vinter- och sommararbetstid, flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Ekonomienheten ingår i administrativa avdelningen och har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse. Enheten ansvarar även för att utbilda och ge stöd till förvaltningens olika verksamheter genom att till exempel ta fram styr- och stöddokument inom det ekonomiska området. Inom enheten finns också ansvaret samordningen av det integrerade ledningssystemet ILS och rapportsystemet Business Objects BO samt samordningen av internkontroll.

Publiceringsdatum
2017-08-06

Dina arbetsuppgifter
Som controller ingår du i ekonomienheten och är underställd ekonomichefen. Du kommer att tillhöra en grupp med fem controllers och en redovisningsansvarig. Vi ser ett värde i att arbeta mellan funktionerna och att skapa ett gott samarbete både inom enheten och med övrig organisation. Du kommer att arbeta med både operativa och strategiska ekonomifrågor gentemot verksamheterna, i första hand inom äldreomsorgen. Din roll innebär att vara ett stöd till chefer i arbetet med att fastställa säkra prognoser och analyser av ekonomiska data och nyckeltal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som controller är att medverka i arbetet med att ta fram budget, tertialrapporter, månadsrapporter, verksamhetsberättelse inklusive bokslut, att utbilda verksamheterna samt visst redovisningsarbete och internkontroll.

Att bidra till enhetens utveckling är en viktig del av arbetet samt att delta i förbättring av uppföljnings- och analysprocessen både gällande ekonomi- och verksamhetsdata.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- adekvat utbildning på högskolenivå med inriktning mot ekonomistyrning eller motsvarande
- minst 1 års erfarenhet som controller
- god kommunikationsförmåga i både tal och skrift

Du bör även ha goda kunskaper i Excel och gärna även i ekonomisystemet Agresso samt kunna hantera statistisk och vara en problemlösande analytiker. Vidare är det är viktigt att du motiveras av att driva utvecklingsfrågor och förbättringsprojekt tillsammans med andra och du ska även inspireras i mötet med människor och har förmåga att skapa delaktighet, förtroende och bygga team samt att främja samverkan mellan olika aktörer.

Meriterande:

- erfarenhet från arbete som controller från en politiskt styrd organisation, företrädesvis från Stockholms stad
- erfarenhet av att leda processer
- erfarenhet av utveckling av prognosarbete

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:

Du är trygg, flexibel och har god pedagogisk insikt och förmåga att hålla sluttider. Du samarbetar väl med andra samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och föra ditt arbetet framåt.

Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete och har ett stort intresse för offentlig verksamhet så är du varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/4473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin, HR-konsult 08 50811728
Lars Wennberg, avdelningschef 08 50823064

Företag
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Adress
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
3628272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini: