Controller till fastighetskontoret

Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten / Administratörsjobb / Stockholm
2017-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till fastighetskontoret" (publicerad 2018-09-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i fem avdelningar. Vi sitter i moderna lokaler, ca tio minuters promenad från Centralstationen.



Vi söker dig som är intresserad av en tjänst där du ges goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad samt där du får stor frihet att planera ditt arbete.

Som controller på ekonomienheten kommer du till en arbetsplats med hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret och en chef som engagerar, stöttar och utmanar.



Publiceringsdatum
2017-04-13

Arbetsuppgifter
Som controller på fastighetskontoret arbetar du med budget och uppföljning inom verksamhetsområdet. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter som controller ingår att i dialog med cheferna följa upp, analysera och rapportera ekonomiska resultat och ta fram prognoser vid månads-, tertial- och årsbokslut samt visst redovisningsarbete och internkontroll.

Inom verksamhetsområdet ansvarar du för att samordna kontorets verksamhetsmässiga planering och uppföljning, bland annat målformulering, målstyrning och genomförande av uppdrag beslutade av fastighetsnämnden och kommunfullmäktige.

Detta innebär att du kommunicerar med och har ett konsultativt arbetssätt gentemot fastighetskontorets chefer, förvaltare m.fl. Vidare är en viktig del i rollen att vara delaktig och bidra till hur enheten kan utvecklas och bland annat förbättra sina rutiner.





Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller har annan likvärdig dokumenterad kompetens införskaffad via arbetslivet. Vidare har du erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, både ekonomisk och verksamhetsmässig samt mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Du drivs av att arbeta med förbättring av rutiner och arbetssätt och har intresse och kunskap om IT som verktyg.

Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen samt av arbete med internkontroll och revision. Vidare är det meriterande med goda kunskaper i Agresso, fastighetsrelaterad moms och av att ha ha arbetat inom offentlig förvaltning.

Vi lägger särskild vikt vid följande kompetenser:

I och med att en viktig del i rollen innebär att ha en konsultativ roll och mycket kontakt med andra medarbetare på fastighetskontoret, så trivs du i en social roll där du lyssnar och anpassar din kommunikation så att den blir tydlig för mottagaren. Du är även lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och trivs med att hjälpa andra. Du har ett bra helhetsperspektiv där du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. I och med att du kommer till en liten enhet där du ibland kan behöva täcka upp för kollegor har du ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheter i förändringar.



Vi erbjuder dig

Förmåner som exempelvis Rikskortet, friskvård och semesterväxling. Arbetsplatsen är centralt belägen på Kungsholmen nära Stockholms Stadshus. Vi har flexibel arbetstid och strävar efter att underlätta för dig att kombinera arbete, fritid och familj.



Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2254
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Lien, Ekonomichef 08-508 26 920
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 11 723

Företag
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten

Adress
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten
Hantverkargatan 2
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 2

Jobbnummer
3440848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomienheten: