Controller till exportinriktat företag, Lidingö

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en utvecklingsinriktad person som är van att ta egna initiativ? Har du jobbat brett med ekonomifrågor och är nu redo för nya utmaningar? Vill du hoppa in under ett föräldravikariat och i 12 månader vara högst delaktig i ett familjeföretags ekonomiska verksamhet? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2012-11-07

Beskrivning
Perido söker en controller till vår kund. Kunden är ett familjeägt bolag och en marknadsledande aktör i Skandinavien. De är väl kända för sin kvalitet och kunskap inom sitt produktområde. Tjänsten är placerad på Lidingö. Vissa resor till Småland ingår.

Som controller är du en av tre viktiga medarbetare på ekonomifunktionen och kommer att arbeta nära både den nationella och internationella verksamheten. Du kommer att ansvara för företagets månatliga rapportering, kostnadsuppföljningar, framtagandet av budget- och prognosunderlag och försäljningsstatistik samt att sköta bokföring och inbetalningar av kundfordringar. I tjänsten ingår även ansvar för kontroll, uppföljning och konsolidering av dotterbolag, samt att stödja verksamhetens olika grenar: utveckling, produktion, marknad, kvalitet och HR med rapporter och statistik. Några av de utmaningar som väntar dig är att förbättra och förnya rapporteringen, att flödet effektiviseras och att de aktuella stödsystemen (Navision, ExOpen och liknande) utnyttjas bättre. Du kommer också att vara ställföreträdande för Redovisningsansvarig vid frånvaro.

För att lyckas i rollen som controller hos vår kund tror vi att du har arbetat brett med ekonomifrågor, gärna på ett industriföretag. Du har redovisningserfarenhet men vill arbeta med fokus på ekonomistyrningsfrågor och verka när verksamhetens chefer för att stödja dem. Vidare tror vi att du är van att ta egna initiativ, är en van IT-användare och är prestigelös, noggrann och ansvarstagande. Du kan arbeta självständigt och i grupp och kan både se helheten och detaljerna.

Kravprofil för detta jobb
• Akademisk utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av brett ekonomiarbete
• Erfarenhet av redovisning, rapportering, uppföljning och kostnadskontroll
• Goda kunskaper i Excel
• Meriterande med erfarenhet av Navision eller motsvarande
• Meriterande med erfarenhet av koncenredovisning
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Kontaktuppgifter för detta jobb
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillträde 1 feb 2013, 12 månader.

Ersättning
Fast lön
Månadslön.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 8093DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1385442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: