Controller till ekonomienheten

Heby Kommun / Företagsekonomjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

BAKGRUND
Ekonomienheten är en stödverksamhet inom central förvaltning och vi består idag av totalt 10 personer. Till ekonomienhetens arbetsuppgifter hör bland annat kassahantering, fakturering, betalning av leverantörsfakturor, redovisning samt upprättande av budget, delårsrapporter och årsredovisning. I ekonomienhetens uppgifter ingår även att vara ett konsultativt stöd i ekonomiska frågor till nämnds- och förvaltningsledningar. Vi leder och samordnar även kommunens inköps - och upphandlingsverksamhet och svarar även för kommunjuridisk kompetens. Vi använder Stratsys för verksamhetsuppföljning och Raindance ekonomisystem för prognoser, månadsuppföljningar och budget.

Publiceringsdatum
2017-08-01

Arbetsuppgifter
Heby kommun söker dig som vill påverka och göra skillnad. I rollen som controller kommer du att ha ett nära samarbete med organisationens chefer och förväntas agera bollplank och på så sätt aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten. Du deltar i arbete med period- och årsbokslut, budget, prognoser samt andra redovisningsfrågor. Ekonomiska analyser och utredningsuppdrag är ytterligare en viktig del av uppgifterna. Inom ekonomienheten är det påbörjat ett utvecklingsarbete kring processer, interna flöden och teamarbete. Det innebär att du kommer att ha möjlighet att vara med och påverka enhetens arbetssätt. Dina tidigare erfarenheter kommer till viss del att styra vilka dina arbetsuppgifter och uppdrag blir och du rapporterar direkt till ekonomichefen.

Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet är ett krav, tillika flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har erfarenhet av att arbeta med rapportering, analyser, resursfördelning och prognosmodeller samt års- och periodbokslut. Vi vill även att du har erfarenhet av att samordna budget- och prognosarbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av beslutsstödsystem och är bekväm med system generellt. Du har mycket god kunskap i Excel. För att lyckas i tjänsten som controller hos oss är du självgående, målinriktad och strukturerad och har en förmåga att agera både strategiskt och operativt. För att trivas i rollen behöver du känna dig bekväm med att presentera resultaten utifrån analyserna både muntligt och skriftligt samt kunna motivera till handling i verksamheterna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.

Varaktighet, arbetstid
Tillträde sker efter överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 73/2017 KS

Kontakt
Mikael Eriksson mikael.eriksson@heby.se 0224-36021

Företag
Heby kommun

Adress
Heby kommun
Tingsgatan 11
74488 HEBY

Kontorsadress
Tingsgatan 11

Jobbnummer
3621608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: