Controller till Ekonomiavdelningen med inriktning mot Nationella

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet och består av närmare 29 500 medarbetare. Myndigheten är organiserad i sju polisregioner, en nationell operativ avdelning, ett nationellt forensiskt centrum, fem gemensamma avdelningar samt ett kansli. Fram till 2024 ska polisen växa med ytterligare, vilket kommer innebära många intressanta finansiella utmaningar.

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
Polismyndigheten erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Med stort engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling. Detta genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens.

Ekonomiavdelningen är en nationell avdelning inom polismyndigheten med ansvar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, inköp och service. Inom ekonomiavdelningen finns det 11 ekonomienheter som stödjer polisregionerna och de nationella avdelningarna med budgetering, uppföljning, analys och prognoser samt utgör ett verksamhetsnära stöd till budgetansvariga chefer. Nu söker ekonomiavdelningen två controllers till ekonomienheten för nationella avdelningar (EA NA).




Publiceringsdatum
2018-10-16

Arbetsuppgifter
Controller EA NA
Nu söker EA NA en medarbetare för att stötta Lokalförsörjningsenheten och en medarbetare för att stötta Serviceenheten. Lokalförsörjningsenheten förser Polismyndigheten med lokaler och närliggande utrustning och service. Inom Serviceenheten finns bl.a. fordonsförsörjning, lokalvård och miljöledning.

Du kommer arbeta med finansiell styrning i nära sammarbete med såväl kollegor som med budgetansvariga chefer på olika nivåer. Arbetet utförs med hög grad av självständighet och omfattar huvudsakligen budgetering, uppföljning, analys och prognos. Du kommer bl.a. att delta i budget- och uppföljningsdialoger, analysera och rapportera utfall till budgetansvariga chefer. I arbetet ingår också att upprätta kalkyler och ta fram finansiella beslutsunderlag. I förekommande fall bistår du vid verksamhetsplanering och beredning av verksamhetsplan. Därutöver tillkommer arbete i samband med årsbokslut, samt andra ekonomiadministrativa göromål som ingår i enheternas arbetsuppgifter. Arbetet kan innebr föredragning för ledningsgrupper och arbete i team. Då avdelningarnas ansvarsområde är nationellt kan resor i tjänsten förekomma.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
minst kandidatexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning/erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i närtid
god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, företrädesvis statligt och i en roll som controller
erfarenhet av arbete i Agresso och Excel
erfarenhet av anläggningsredovisning och anläggningsregister

För att lyckas i rollen krävs det att du är analytisk, har lätt för att lära, är ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Samarbete och nära dialog med budgetansvariga chefer ställer också krav på god kommunikativ förmåga såväl som en god pedagogisk förmåga för att kunna förklara ekonomiska samband. Vidare är det bra om du har förmåga till helhetsperspektiv.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Emma Färlin, emma.farlin@polisen.se

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-23
Ange följande referens när du ansöker: C22559/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias Lundh

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4405558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: