Controller till Avdelningen Barn & Familj
Försäkringskassan / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Avdelningen Barn och Familj har två verksamhetsområden Bidragsförmåner (Barnbidrag, Bostadsbidrag, Underhållsstöd samt EU Familjeförmåner) och Föräldraförmåner (Föräldrapenning, Tillfällig Föräldrapenning samt Graviditetspenning)
Vi står inför omfattande digitalisering och transformation av våra systemstöd till våra kunder och våra medarbetare.
Vi söker nu en controller som vill bidra i vårt agila utvecklingsarbete. Vi driver vårt förvaltnings- och utvecklingsarbete tillsammans med IT-avdelningen.
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som utvecklingscontroller har du många kontaktytor vilket gör det viktigt att kunna samarbeta med olika individer i olika roller och nivåer inom organisationen. Vi tilldelas en treårig utvecklingsportfölj och vår prioritering är beskriven i treåriga förvaltnings- och utvecklingsplaner.
Du ingår som ledningsstöd i både den strategiska såväl som praktiska utvecklingsledningen där koordinering, progress, uppföljning av budget m.m. hanteras kring våra pågående utvecklingsinitiativ inom avdelningen.
Du medverkar vid framtagande av mål samt förvaltnings- och utvecklingsplan för våra olika förmåner utifrån beslutade mål och tilldelade ekonomiska ramar.
Du är ett stöd vid framtagande av beslutsunderlag för utvecklingsinitiativ och kvalitetssäkrar effektmål i samråd med verksamhetsområdenas controller och verksamhetsutvecklare.
Du ansvarar även för de administrativa åtgärder som behövs i samband med beslut om start eller ändring av utvecklingsinitiativ och uppföljning.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet med ekonomisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• har goda kunskaper i Excel för beräkningar och prognoser
• är proaktiv och van vid förändringsarbete
• har en pedagogisk förmåga och erfarenhet att prata inför grupper
Det är meriterande om du
• har goda kunskaper och erfarenheter från arbete med effekthemtagning och nyttorealisering
• är flexibel, stödjer andra och samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har erfarenhet av ledande roller eller ledande befattningar inom större utvecklingsinitiativ/projekt
• har erfarenhet av agila metoder och arbetssätt
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Publiceringsdatum2022-01-31Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placeringsort är möjlig där verksamhet finns. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsten kommer att vara säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer göras.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
KontaktChefer: Pia Rydqvist, 010-111 60 62 eller Fredrika Järnehall Box, 010-112 08 68 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen).
Fackförbundet ST: Christel Lind, Saco-S: Daniel Rander, Seko: Fredrik Bruhn. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 7 februari 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 6294285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.