Controller till Arvsfonsdelegationens kansli på Kammarkollegiet

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm medan försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av stöd ur Allmänna arvsfonden. VI bidrar till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning, BRIS, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern och färdtjänsten är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Vi söker en vikarie på 1 år

Publiceringsdatum
2014-09-06

Arbetsuppgifter
Du kommer att ge stöd till de organisationer som erhållit projektstöd ur Arvsfonden samt kansliets handläggare i frågor som rör ekonomisk redovisning och budgetering. I arbetsuppgifterna ingår även att utforma och följa upp rutiner och praxis för kansliets arbete samt operativt genomförande av intern och extern kontroll av projektmedlens användning. I det stödjande och kontrollerande arbetet ingår en del resande inom Sverige.

Kvalifikationer
Du har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens. Du har praktisk erfarenhet av ekonomiskt granskningsarbete och erfarenhet av att granska och följa upp projekt utifrån ett ekonomiskt perspektiv, gärna med ideella organisationer. Du har god kunskap i Excell samt erfarenhet från minst ett ekonomisystem, helst Agresso. Du är serviceinriktad och självständig, kan förmedla dina kunskaper på ett pedagogiskt sätt och är mer inriktad på att ge stöd i preventivt syfte snarare än att hitta fel i efterhand. Du är prestigelös, har god social kompetens samt kommunicerar väl både enskilt och i grupp, externt och internt. Du har en hög integritet och planerar och organiserar ditt arbete väl. Du har ett genuint intresse för ideell sektor, utvecklingsprojekt och bidragshantering.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning och provanställning.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2015-11-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-22
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 2.2.2-4578-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Andersson, Avdelningschef

Facklig kontakt
Marianne Ericsson, ST 08-700 09 94
Karin Edstrand, Saco-S 08-700 08 48

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM

Jobbnummer
1988126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: