Controller Till Alten Göteborg
Alten Sverige AB / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg,
Härryda,
Trollhättan,
Uddevalla,
Grästorp eller i
hela Sverige Vill du ingå i en ekonomifunktion på ett globalt företag som står inför spännande utmaningar? Har du dessutom tidigare erfarenhet av controlling? Då kan vi ha tjänsten för dig eftersom ALTEN Nordics nu söker en Controller till huvudkontoret i Göteborg!
Som Controller blir du det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av cirka 30 personer inom redovisning, projekthantering, fakturering och lön där du blir en del av vårt controllingteam. I dagsläget består teamet av sju kollegor utspridda i Sverige, Finland och Spanien. I rollen kommer du att vara ansvarig över en businessdivison inom ALTEN Nordics där ditt huvudsakliga ansvar kommer ligga på att självständigt driva verksamhetsrapporteringen och den finansiella uppföljningen (analysera resultat av olika affärsområden och projekt, resultatavvikelser, uppföljning av marginaler). Du rapporterar direkt till CFO, ALTEN Nordics.
Arbetsuppgifter i tjänsten:
• Vara involverad i arbetet med budget och forecast
• Arbeta med kommunikation kring och uppföljning av verksamhetens mål kopplade till ALTEN Groups strategi
• Analysera KPI:er för att övervaka företagets lönsamhet
• Vara delaktig i bokslutsprocessen, där du hjälper till att garantera pålitliga siffror
• Hjälpa till att utveckla och förbättra affärssystemet och vårt Business Intelligence system (Power BI)
• Genomföra Ad-hoc-analyser
Kvalifikaioner:
• En master eller magisterexamen inom ekonomi eller business administration
• Ca 1-5 års erfarenhet av controlling
• Mycket goda kunskaper i Excel och god förmåga att hantera stora mängder data
• Du behärskar både svenska och engelska på professionell nivå i såväl tal som skrift
• Tidigare erfarenheter av att arbeta i affärssystem & BI verkyg - gärna Agresso och Power BI
• Meriterande med tidigare erfarenhet av uppgifter där du haft ägandeskap och slutgiltigt ansvar för innehåll och kvalitet gällande finansiell data och rapportering
Oavsett dina erfarenheter är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas tillsammans med oss. Vi tror därför att du är driven och bra på att ta egna initiativ. Du har en god analytisk förmåga och ett stort intresse för controlling och affärssystem. Inom funktionen arbetar man mot deadlines, därför är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga, är strukturerad och bekväm med att fatta beslut kring ditt eget arbete.
Vidare trivs du med att arbeta i team och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt - både med närmsta kollegorna och organisationen. I rollen är det viktigt att skapa relationer och i samarbetet känna sig bekväm med att förhandla och anpassa arbetet efter olika interna och externa stakeholders.
Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.
OBS: VI SER GÄRNA ATT DIN ANSÖKAN ÄR SKRIVEN PÅ ENGELSKA I DENNA REKRYTERINGSPROCESS.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)
Jobbnummer 7637206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.