Controller sökes tll kommunal versamhet

Arena Personal Linköping / Administratörsjobb / Mönsterås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mönsterås, Borgholm, Oskarshamn, Högsby, Kalmar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Linköping i Mönsterås, Högsby, Kalmar, Västervik, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Om tjänsten
Mönsterås kommun med sina drygt 13 500 invånare ligger vid kusten mitt i Kalmar län. Att bo i Mönsterås kommun innebär att leva nära naturen och havet. Den vackra skärgården med 300 öar och 150 km kuststräcka bjuder in till ett mångfacetterat båt- och friluftsliv. Här finns ett omfattande föreningsliv och regionens bästa företagsklimat.

Tjänsten som controller för Barn- och utbildningsförvaltningen är placerad på kommunens centrala ekonomiavdelning. Ekonomiavdelningen är en del av kommunledningskontoret på Mönsterås kommun, som också består av avdelningarna kansli, IT, stadsnät samt personal. Kommunledningskontoret har cirka 40 medarbetare, varav åtta medarbetare tillhör ekonomiavdelningen.

Arbetet som controller för Barn- och utbildningsförvaltningen innebär ansvar för;
• Förvaltningens ekonomiadministrativa planerings- och uppföljningsarbete
• Bistå chefer och rektorer med ekonomiska underlag för beslut och analyser, ge råd och stöd i ekonomiska frågor
• Framtagande av budgetunderlag, budgetuppföljningar och prognoser, årsredovisning/ bokslut, inlämnande av statistik
• Driva och vara delaktig i utveckling av arbetssätt och rutiner inom ekonomiområdet i kommunen och förvaltningen
• Tjänsten är placerad på den centrala ekonomiavdelningen och du kommer att arbeta i team med andra ekonomer.


Din profil
Akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning.
Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet, främst Excel.
God samarbetsförmåga samt har en god analytisk förmåga.
Kommunikativ i både tal och skrift.
Ett konsultativt förhållningssätt.
Erfarenhet från ekonomiarbete i kommunal verksamhet är önskvärt.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-05-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-21
Ange följande referens när du ansöker: 5976
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Timmy Jakobsson timmy.jakobsson@arenapersonal.com 0768-548006

Företag
Arena Personal Linköping

Adress
Arena Personal Linköping
S:t Larsgatan 41 3 tr.
58224 Linköping

Kontorsadress
S:t Larsgatan 41 3 tr.

Jobbnummer
4155957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Linköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Linköping: