Controller sökes till ledande konfektyrföretag.

Ryska Posten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ryska Posten i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter personlig service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares driv, vilja, hjärta och engagemang.

Vad söker vi?
För start omgående söker vi en businesscontroller till en av våra kunder i Stockholmsområdet. Kunden är ett marknadsledande konfektyrföretag vars produkter säljs i fler än 50 länder och tjänsten är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i ett börsnoterat bolag och söker en utmanande roll med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Hur ser arbetsuppgifterna ut?
Som Business Controller kommer du ingå i ledingingsgruppen för koncernens finansfunktion och rapportera direkt till koncernens CFO. Du kommer ansvara för sammanställning och allokering av all finansiell information inom koncernen och ditt huvudansvar kommer att ligga vid att säkerställa att all finansiell information och analys inom koncernen är korrekt, håller högsta kvalitet och levereras inom fastställda deadlines. Du kommer att vara behjälplig vid konsolidering och rapportering kring månads- och kvartalsstängning samt ha huvudansvaret för systemverktyget Outlooksoft. Vidare kommer du att stödja olika affärsutvecklingsprojekt och förbättringsprojekt inom bolaget samt delta i arbetet kring projektstyrning och produktionsstrategi.

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom med inriktning mot ekonomistyrning eller redovisning. Du har några års erfarenhet av controlling, gärna från en Supply chain-organisation inom FMCG. Du är flytande i engelska i såväl tal som skrift samt har avancerade kunskaper i Excel och powerpoint. Kunskaper i Outlooksoft och/eller Qlikview är meriterande.

Som person är du driven, professionell och mycket målfokuserad. Du tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål och drivs av att ständigt förbättra och utveckla verksamheten inom det finansiella området. Du har en kreativ ådra, tycker om att lösa problem samt är ambitiös och initiativtagande. Då du kommer vara bortrest 10-20 procent av arbetstiden är det viktigt att du trivs på resande fot.

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2013-06-01

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: rakel@ryskaposten.se

Företag
Ryska Posten

Adress
Ryska Posten
11528 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sandhamnsgatan 63B

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 255 00
E-postadress: rakel@ryskaposten.se

Jobbnummer
1571729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ryska Posten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ryska Posten: