Controller sökes omgående för rekrytering!

Professional Consulting / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet som Controller samt av arbete med koncernredovisning? Har du arbetat med bokslut och redovisning? Då har vi tjänsten för dig!
Vi söker för Aerocrines räkning en controller. Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® samt NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkterna spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007 (AERO-B.ST).

I denna roll kommer du att anta en roll som Controller med ett ben som Senior Accountant och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Koncernredovisning och konsolidering, koncernkonsolidering i samband med månadsbokslut med avstämningar gentemot dotterbolag
• Underlag för revision i samband med års- och kvartalsrevisioner/bokslut
• Underlag för årsredovisning
• Fungera som stöd för verksamheten utanför USA med uppföljning och analys av försäljning och kostnader
• Delta i och leda budget och prognosarbete
• Rapportering till myndigheter
• Vidareutveckling av rutiner och processer
• Löpande bokföring, etc.

Uppdraget innebär att vi på ProfessionalConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Aerocrine. De sitter i fräscha lokaler i Solna. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och startar så fort vi hittat rätt person. Kontorstider tillämpas.

Vi söker dig som har några års erfarenhet som controller, du har arbetat i en roll där du varit ett stöd till verksamheten samt att du arbetat med analys, uppföljning och budget. Du har även erfarenhet från koncernredovisning samt bokslutsarbete. Det är ett krav att du sedan tidigare har arbetat med redovisning. Det är meriterande om du har läst en högskoleutbildning. Du har bra kunskap i affärssystem, har du arbetat i Navision anses även det meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel. Det är ett krav att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då koncernspråket är på engelska. Som person är du:
Du fungerar bra i både grupp samt att du kan arbeta självständigt och kan driva projekt. Du är driven och van att arbeta mot deadlines och har förmågan att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-04-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
Professional Consulting

Jobbnummer
1851782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: