Controller, Skatteupplysningen, Linköping

Skatteverket / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som controller
innebär att du deltar i den dagliga trafikledningen av skatteupplysningens telefoni- och e-postverksamhet. Du bistår i arbete med prognoser samt arbetar med analys, uppföljning, bemanningsplanering och schemaläggning. Du ingår i skatteupplysningens kansli i Linköping.

Skatteverkets skatteupplysning består av fyra kontor med ca 500 medarbetare samt ett kansli. Skatteupplysningens kansli i Linköping har en övergripande och samordnande roll och följer samt leder den dagliga telefontrafiken och e-postflödet.

Skatteupplysningen besvarar allmänna frågor om skatt, folkbokföring, fastighetstaxering och id-kort och hanterar ca 4 miljoner samtal samt 400 000 e-postärenden per år. Vi besvarar också frågor via sociala medier.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

 Vi söker dig som

• har relevant akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp eller har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete hos Skatteverket
• har god datorvana och behärskar Excel
• har god förmåga att stödja och samverka
• kan arbeta i ett högt tempo
• är serviceinriktad
• har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• har en god analytisk förmåga
• är utvecklingsinriktad och nytänkande.

Det är meriterande om du
har erfarenhet från planering, schemaläggning och uppföljning av kundtjänstverksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

 Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2014-10-14

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene  de Faire, kanslichef 010-576 80 71
Christian Hagen, kontorsområdeschef 010-572 34 70
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 Göteborg

Kontorsadress
Box 2845

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2030671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: