Controller region Helsingborg

Bravida Sverige AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravida Sverige AB i Helsingborg, Åstorp, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Till vårt regionkontor i Helsingborg söker vi en controller. Arbetet innebär spännande utmaningar och god utveckling för den som vill arbeta nära beslutsprocessen i Skandinaviens största installationsföretag inom EL, VS och Ventilation.

Publiceringsdatum
2014-02-19

Arbetsuppgifter
Region Helsingborg med ca 400 medarbetare och en omsättning på 630 miljoner sträcker sig från Helsingborg till Varberg och tillhör Division Syd. Som Controller på Bravida kommer du att vara regionens affärsstöd när det gäller ekonomiska frågor i försäljnings-, genomförande- och uppföljningsprocessen. Du kommer att ansvara för nyckeltal och uppföljning av ekonomiska mål.

Arbetsuppgifter består av:
• ansvara för ekonomisk uppföljning och analys samt vara delaktig i regionens affärsmässiga utveckling
• fungera som ett bollplank i ekonomiska frågor för region- och avdelningschefer
• att arbeta nära verksamheten och vara ett viktigt stöd i den ekonomiska uppföljningen av pågående projekt
• driva måltals-/prognosprocessen inom regionen
• arbeta för att öka den ekonomiska kompetensen inom regionen
• uppföljning och utveckling av administrativa rutiner

Du rapporterar löpande till divisionens ekonomichef.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och som har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomistyrningsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från entreprenad- och serviceverksamhet och har arbetat med projektredovisning.

Som person är du utåtriktad och tycker om att arbeta på ett service- och kundorienterat sätt. Du är trygg i dig själv och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är analytisk och har integritet. Du kan arbeta självständigt men också i nära samarbete med verksamheten.

Ansök
Intervjuer och urval sker löpande, skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 mars. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här eller läs mer om oss och Följ oss på Facebook/Bravida Sverige. Vid frågor kontakta Jonas Stéen, Ekonomichef, 031-709 52 31 eller Clara Emmoth, Personalspecialist, 031-709 52 77.

Bravida är Skandinaviens främsta totalleverantör av tekniska installations- och servicetjänster med cirka 8 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom tre övergripande teknikområden: el, vs och ventilation. De tre teknikområdena inkluderar även tjänster inom modern fastighetsdrift, system för brand- och säkerhetsteknik, sprinkler, kyla, projektledningstjänster för bygg och fastighetsbranschen samt service. Bravida har kontor på 150 orter i Sverige, Norge och Danmark.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravida Sverige AB

Adress
Bravida Sverige AB

Jobbnummer
1784379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravida Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravida Sverige AB: