Controller / Redovisningsekonom Till Hrak

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-01-07

Företaget
Hotell - och restauranganställdas a-kassa (HRAK) organiserar anställda inom hotell, restaurang, casinon, kaféer, konditorier, turistanläggningar, spa, bowling, catering & andra nöjesföretag i Sverige.

Arbetslöshetskassan har till uppgift att administrera arbetslöshetsförsäkringen för Sveriges attraktivaste bransch.
Hotell- och restaurangbranschen är en av Sveriges snabbast växande branscher. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar och perioder av arbetslöshet är vanliga. Därför är en riktigt bra arbetslöshetsförsäkring särskilt viktig. Över 72 000 serviceproffs är medlemmar hos HRAK och de växer stadigt. HRAK sätter medlemmarna främst och vill vara tryggheten mellan två jobb.

Företaget har idag kontor på fyra orter; Gävle, Malmö, Västerås och Stockholm som även är deras huvudkontor. Totalt är det cirka 50 heltidsanställda och du kommer tillhöra ett team som består av ett mindre ekonomiteam och rapportera till verksamhetschefen.


Dina arbetsuppgifter
Som Controller arbetar du med att kvalitetssäkra, analysera och följa upp de finansiella flödena för att ha en budget i balans. Det dagliga arbetet innebär att du arbetar med löpande analys, avstämning, uppföljning, rapportering och bokslutsarbete. Vidare arbetar du med internstyrning och kontroll genom uppföljning av verksamhetens processer samt gör avstämningar kopplat till stadsbidrag.

Rollen innebär även att du hjälper till med att utveckla, revidera och implementera finansiella rutiner och processer. Att bevaka och förvalta de ekonomiska föreskrifterna som verksamheten måste följa är även en del av ditt ansvarsområde. Vi tror att du som person motiveras av att få saker och ting gjort och att utveckla arbetssätt till något smart och enkelt.



Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• 3 års relevant yrkeserfarenhet som controller eller redovisningsekonom. Meriterande om det är från en statlig förvaltning, myndighet, a-kassa eller en ideell organisation.
• Meriterande om du tidigare har arbetat med hantering av stadsbidrag
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet från något ekonomisystem, meriterande om det är Navision.
• Goda kunskaper i tal och skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i denna tjänst är du kommunikativ i ditt tillvägagångssätt och har lätt för att gå från ord till handling. Du trivs med att arbeta med många kontaktytor där du får möjlighet att både nyttja dina goda samarbets- och relationskapande förmågor. Vidare är du mån om att göra ett bra arbete och har drivkraften av att följa satta strukturer och överenskommelser. Tryggheten i din profession är naturlig samtidigt som du har ett analytiskt förhållningssätt. Som person ser vi att du är proaktiv och självständigt kan driva interna utvecklingsprojekt för att förbättra den kvalitativa uppföljningen av de finansiella flödena. Slutligen tror vi att du delar HRAK:s värdering kring alla människors lika värde och motiveras av en arbetsplats som arbetar för medlemmarnas rättigheter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Controller, controlling, ekonom, ekonomi, redovisning, medlemsorganisation, heltid, Stockholm, a-kassa, ideell organisation, redovisningsekonom, civilekonom

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Jobacker julia.jobacker@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4540971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: