Controller och intresserad av att arbeta i en verksamhet som gör
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2, Ekonomiavdelningen i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Vill du vara med och påverka framtidens sjukvård?
Område 2 innefattar psykiatrisk vård för vuxna samt medicin/geriatrik/akutmottagning, kirurgi och An/Op/Iva på Östra sjukhuset.
Området har cirka 3 300 anställda och en omsättning på cirka 2 700 miljoner kronor. Vi är nio controllers på ekonomiavdelningen och du kommer att arbeta som controller för en verksamhet. Vi erbjuder dig ett givande och omväxlande arbete i en betydelsefull verksamhet. Inom sjukhuset pågår många utvecklingsarbeten för att utveckla vård- och stödprocesser och du som controller medverkar i några av dem.
Om arbetet
Du kommer att ha en besluts- och processtödjande roll inom ekonomiområdet och arbeta nära verksamhetens chefer med strategiska och operativa frågor, bland annat med:
• Stöd i arbetet med budget, uppföljning, analys och prognoser
• Arbete med att ta fram nyckel- och jämförelsetal
• Utveckla/skapa modeller för visualisering av relevant statistik
• Medverkan i förändringsarbete och kostnadskalkyler inom värdebaserad vård
• Ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp
• Du kommer att ingå i olika nätverk och arbetsgrupper inom sjukhuset
Om dig
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning och några års erfarenhet av att arbeta som controller. Du har lätt för att kommunicera med andra både i möten och skriftligt och kan förmedla ekonomisk information pedagogiskt. Du har ett särskilt intresse för analys och stimuleras av komplexa frågeställningar. Du är van att samarbeta med olika professioner inom en organisation. Du tar egna initiativ och vill utveckla och förbättra processer tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Publiceringsdatum2016-09-28Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/5793
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEkonomichef, Charlotte Nilsson 031-342 89 50
Facklig kontaktVision, Karin Gustavsson 031-342 05 63
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2, Ekonomiavdelningen
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2, Ekonomiavdelningen
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 3072641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.