Controller med samhällsengagemang till Mörbylånga kommun sökes.
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Administratörsjobb / Mörbylånga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mörbylånga,
Kalmar,
Torsås,
Nybro,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Mörbylånga,
Kalmar,
Torsås,
Nybro,
Borgholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-08-07Om tjänstenVi erbjuder dig ett intressant, omväxlande och utvecklande jobb som Controller för kommunens verksamheter inom området Vård & Omsorg. I din roll får du stora möjligheter att vara med och påverka förvaltningens och kommunens utveckling.
Du kommer att ha ett nära samarbete med och rapporterar direkt till ekonomichefen, du utgör samtidigt ett stöd i ekonomifrågor på olika nivåer inom organisationen. Arbetet är varierande och innehåller allt från månadsuppföljningar till att vara verksam i det löpande utvecklingsarbetet tillsammans med övriga Controllers.
Tjänsten som Controller kommer att innefatta arbetsuppgifter såsom upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut, budget, prognoser, avstämningar och rapporter. Andra ansvarsområden innefattar ekonomisk planering och resursfördelning, uppföljning/styrning av ekonomin för kommunens verksamheter inom vård och omsorg samt ansvara för att ta fram statistik och ekonomiska analyser.
Tjänsten gäller en tillsvidareanställning, på heltid samt dagtid och med placering på kommunledningskontorets ekonomienhet i Mörbylånga som består av tiotalet medarbetare i dagsläget.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning på redovisning eller annan likvärdig utbildning. Du ska ha flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete, helst inom offentlig verksamhet.
Tjänsten kräver god ekonomisk förståelse och en förmåga att prioritera och driva både dig själv och arbetet framåt.
Som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och du levererar alltid ditt arbete i tid och med högsta kvalité. Du har ett brinnande samhällsengagemang och specifikt för vård och omsorgsfrågor, vi ser även att du besitter förmågan att pedagogisk kunna förklara ekonomi för "ickeekonomer".
Du föredrar att arbeta i en miljö som kännetecknas av ett varierande tempo, ett bra teamarbete och ständigt förbättringsarbete. Du är lyhörd och smidig till sättet och samtidigt är du en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta med såväl externa kontakter som interna kollegor. Du kommer dagligen att arbeta direkt mot enhetscheferna och bygger på så vis upp ett stort kontaktnät kring dig.
Tjänsten kräver att du är en mycket god användare av MS Office med betoning på Excel och du har erfarenhet av och lätt för att använda olika ekonomisystem. Vi arbetar i Aditro Economa.
Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.
Om arbetsgivaren:
Mörbylånga kommun på södra Öland är en tillväxtkommun med drygt 14 000 invånare. Här kombinerar du den lilla kommunens fördelar med det korta avståndet till stadslivet i Kalmar. Här finns närheten till havet, naturen och kulturen och inom kommunen ryms Världsarvet Södra Ölands odlingslandskap.
Mörbylånga kommun har ca 1 200 medarbetare.
www.morbylanga.seVill du bli en av oss?
Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Mörbylånga Kommun med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via
www.telinrekrytering.seVi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post
linda@telinrekrytering.seVälkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Petersson 070-3774574
FöretagTelin Rekrytering & Konsult Syd AB
AdressTelin Rekrytering & Konsult Syd AB
Stuvaregatan 1
39231 Kalmar
KontorsadressStuvaregatan 1 39231 Kalmar
Jobbnummer 2381208
Observera att sista ansökningsdag har passerat.