Controller med inriktning inköp/upphandling

Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltningen i Flen, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Vill du driva utvecklingsarbete inom ett allt viktigare område?
Vill du vara delaktig i skapandet av nya nätverk och samarbetsformer?

Flens kommun ska fortsätta att utveckla sig inom inköp/upphandling. Syftet är att öka effektiviteten, kompetensen och samverkan inom området samt förbättra uppföljning och utveckling av inköpsverksamheten. Vår nuvarande medarbetare går vidare i arbetslivet och därför söker vi nya krafter till kommunen.

Arbetsplats
Flens kommuns organisation är starkt decentraliserad med ansvaret för inköp långt ute i organisationen på arbetsplasterna. Det medför ett stort behov av att information om ramavtal, priser etc. når ut eller lätt kan nås för att inköparen ska kunna fatta rätt inköpsbeslut. Kommunens storlek och verksamhetsområde medför också att det är ett stort antal anställda som beställer varor och tjänster i ett brett spektra av produktområden. Du kommer att samarbeta med många olika personer i olika verksamheter.

Tjänsten som controller inriktning inköp/upphandling är placerad vid ekonomiavdelningen som organisatoriskt ligger inom kommunledningsförvaltningen tillsammans med HR-, service- och IT- samt utrednings-och strategiavdelningen. Inom ekonomiavdelningen arbetar ekonomichef, ekonomer och ekonomiassistenter.

Kommunen samverkar redan idag med Telge Inköp och flera kommuner inom upphandling och tanken är att ytterligare förstärka den samverkan. Du kommer förstås att vara med och forma de nya samverkansformerna och bli nyckelperson för utveckling av stöd och samordning av kommunens upphandlingsverksamhet.

Publiceringsdatum
2013-11-22

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för utvecklingen av kommunens inköpsverksamhet.
Samordna och styra inköps- och upphandlinsbehoven inom kommunen.
Ansvara för kommunens elektroniska avtalsdatabas och ärendehantering gällande upphandling
Representera kommunen i olika nätverk och samverka med aktörer inom området inköp/upphandling
Göra direktupphandlingar och förenklade upphandlingar

Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk utbildning, såsom t.ex. ekonomi, eller utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du bör ha någon erfarenhet av arbete inom inköp/upphandling, helst från offentlig verksamhet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete och/eller att du har lett projekt. Du har god datorvana.

Självklart är du en skicklig kommunikatör och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du ska vara idérik och ha förmåga att självständigt driva utvecklingsfrågor. Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl inom som utanför kommunen är det mycket viktigt att du har servicekänsla och samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-09
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Jukka Taipale, Ekonomichef 0157-430120 (Direktnr) jukka.taipale@flen.se

Facklig kontakt
Jeanette Fältskog-Aho, Vision 0157-430000 (Direktnr)
Mikael Kjelleros Enrell, Akademikeralliansen SSR 0157-430000

Företag
Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kommunledningsförvaltningen
Sveavägen 1
64281 Flen

Jobbnummer
1709672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningsförvaltningen: