Controller med erfarenhet från statlig redovisning sökes

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Är du vår nästa controller, redo för ett uppdrag hos en statlig myndighet?

Om uppdraget

Tjänsten controller är placerad hos kundens fastighetsavdelning, detta innebär ett övergripande ansvar för planering, genomförande och uppföljning av det ekonomiska arbetet för fastighetsområdet, liksom den ekonomiska redovisningen och uppföljningen.

Uppdraget ska starta snarast, senast den 1/11-21 och ska pågå i 6 månader med chans till förlängning. Omfattningen är heltid ed placering i Göteborg.

Publiceringsdatum
2021-09-24

Arbetsuppgifter
I rollen som controller/ekonomiansvarig kommer du att leda arbetet i samband med bokslut, budget och prognoser samt ansvara för uppföljning av resultat och investeringar. Genomföra övergripande analyser av fastighetsområdets resultat, budget och prognoser, stötta övriga medarbetare i det ekonomiska arbetet såsom tex hyreskalkyler, nyckeltal, ekonomiska rapporter och projektinformation ur fastighets- samt ekonomisystem, hantera kundfordringar, inkasso och påminnelseärenden, se till att redovisningen är korrekt och rättvisande samt att den interna kontrollen är god.

Rollen innebär även att vara fastighetsområdets kontaktperson mot huvudkontorets ekonomienhet i frågor gällande förändringar i resultat, budget och prognos samt det övergripande ekonomiarbetet hos kunden

Kvalifikationer
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• genomgått utbildning inom aktuellt område
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• erfarenhet av statlig redovisning
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
5993751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: