Controller med erfarenhet av Agresso och statlig ekonomi sökes t
Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi på Bemannia söker nu efter en målmedveten och strukturerad controller till ett konsultuppdrag hos vår kund, en myndighet i Stockholm. Uppdraget startar snarast och kommer att pågå till den sista mars 2018. Det finns även chans till ytterligare förlängning. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna kommer att vara vanliga kontorstider.
Dina arbetsuppgifter:
Rollen är varierande och arbetsuppgifterna omfattar allt ifrån medverkan i löpande redovisningsarbete till statsrapportering. Vidare kommer du att:
• Tillsammans med redovisningsansvarig, svara för månadsbokslut och årsbokslut
• Avlasta kundens löne-/ekonomiassistent
• Delta i upprättandet av olika finansiella dokument som budget, årsredovisning, avgiftssamråd och budgetunderlag
• Delta i upprättandet av uppföljningar, analyser och prognoser
• Ge rådgivning och stöd till chefer, projektledare och övriga medarbetare
• Genomföra statsrapportering och inrapportering i Hermes
Dina kvalifikationer:
• Du som söker har minst 3 års sammanhängande erfarenhet av arbeta inom statligt ekonomiarbete
• Mycket goda kunskaper inom bokföring, redovisning och statliga lagar/regler inom ekonomi
• Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/UBW MS4, särskilt inom huvudbok, tid och projekt, kund - och leverantörsreskontra samt anläggning
• Goda kunskaper i Excel
Dina personliga egenskaper:
Som person är du ansvarstagande, noggrann och punktlig. Du värdesätter en god relation med dina kollegor och trivs i en effektiv miljö med högt arbetstempo.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, fö
rnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Våra tjänster finner du på följande sida
Vill du registrera ditt CV kan du göra det på följande sida.
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2017-09-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajsa Lidén
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 3677666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.