Controller intresserad av finansiella produkter?

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en trading controller till långt uppdrag hos en av Sveriges största banker!
Gruppen där tjänsten återfinns arbetar med controlling av finansiella produkter. Personerna i gruppen har alla ett eget produktområde att ansvara för.

Publiceringsdatum
2010-12-02

Dina arbetsuppgifter
I uppgifterna ingår daglig resultaträkning från system, avstämningar mot rapporter, kontroll och verifiering. Här har du nära kontakt med handlare och det är även dem du rapporterar till.
Vidare gör du månadsbokslut för ditt område, månatlig sammanställning och korrigeringar i huvudbok. Du har en aktiv roll i värderingsarbetet och jobbar mycket med rimlighetsanalyser.

Erfarenheter
Vi söker dig som är civilekonom och har arbetat några års erfarenhet av arbete med finansiella instrument och produkter, t.ex på en backofficeavdelning, inom försäkringar eller administrativa uppgifter på handlarsidan. Du har härigenom fått god kunskap om derivat. Även grundläggande kunskap i redovisning krävs.

Dina personliga egenskaper
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som controller ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget kan eventuellt innebära anställning hos kunden.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Carolin Gullberg på tel:08-598 986 03 eller carolin.gullberg@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
792089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: