Controller/ekonom
Kalmarhem AB / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar Kalmarhem AB är ett kommunägt bostadsföretag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 4700 lägenheter varav ca1 000 är studentlägenheter. Kalmarhem AB ska vara det självklara alternativet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Kalmar. Våra medarbetare är en av våra främsta tillgångar och ska alltid sätta kunden i fokus. Kalmarhem AB ska vara ett föredöme inom branschen. Vi omsätter ca 300 Mkr och är ca 50 medarbetare på Kalmarhem.
Vi söker en
Controller/ekonom
Till vårt kontor beläget i trevliga lokaler på Larmtorget i centrala Kalmar söker vi en controller/ekonom. Vår fastighetsekonom ska gå på föräldraledighet och vi letar nu efter en vikarie som kan jobba perioden augusti 2013 - juli 2014. Det är viktigt att du kan jobba självständigt från augusti, för en flexibel övergång är det bra om du kan börja arbeta enstaka dagar innan augusti. Rollen innebär en möjlighet för dig att vidareutveckla ditt intresse för redovisning inom fastighetsbranschen. Vi erbjuder dig ett stimulerande, självständigt och varierande arbete med ansvar inom ekonomi i ett fastighetsbolag.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att säkerställa vår kundreskontra och utveckla vårt affärssystem Xpand. Du kommer att ansvara för hela faktureringsprocessen och kommer ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget. Du ingår i vår ekonomiavdelning och rapporterar till bolagets ekonomichef. I rollen ingår bla:
• Ansvarig för kundreskontra, fakturering och inbetalningar
• Medverkar i budgetarbete och fastighetsanalys/värdering
• Ta fram statistik och nyckeltal
• Utveckling av vårt affärssystem Xpand samt förbättring av rutiner och processer
• Utvecklingsområde är projektredovisning
Vi söker dig med civilekonomisk utbildning eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av redovisning gärna från bygg- och fastighetsbranschen, du är van att arbeta i ett stort affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excell.
För att vara framgångsrik i tjänsten ska du vara positiv, självgående, lösningsorienterad, noggrann och ha lätt för att samarbeta med andra. Du har också integritet och en prestigelös inställning samt trivs med att ha många kontaktytor i organisationen. Vi söker dig som vill jobba verksamhetsnära och kundorienterat för du kommer att ha mycket kontakt med både externa och interna kunder.
Vi ser gärna kvinnlig som manliga sökande och vi är självklart positiva till etnisk mångfald på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2013-03-25Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-07
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ingela.lindstrom@kalmarhem.seKontaktIngela Lindström, Personalansvarig 0480-44 75 10 (Direktnr till Ingela Lindström) 0480-44 75 10
ingela.lindstrom@kalmarhem.seCarina Hallberg, Ekonomichef 0480-44 75 60 (Direktnr till Carina Hallberg) 0703 44 75 60
FöretagKalmarhem AB
AdressKalmarhem AB
BOX 305
39123 KALMAR
KontorsadressLARMTORGET 3
KALMAR
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-447500
Jobbnummer 1502864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.