Controller/ekonom

Kalmarhem AB / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar

Kalmarhem AB är ett kommunägt bostadsföretag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 4700 lägenheter varav ca1 000 är studentlägenheter. Kalmarhem AB ska vara det självklara alternativet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Kalmar. Våra medarbetare är en av våra främsta tillgångar och ska alltid sätta kunden i fokus. Kalmarhem AB ska vara ett föredöme inom branschen. Vi omsätter ca 300 Mkr och är ca 50 medarbetare på Kalmarhem.

Vi söker en
Controller/ekonom

Till vårt kontor beläget i trevliga lokaler på Larmtorget i centrala Kalmar söker vi en controller/ekonom. Vår fastighetsekonom ska gå på föräldraledighet och vi letar nu efter en vikarie som kan jobba perioden augusti 2013 - juli 2014. Det är viktigt att du kan jobba självständigt från augusti, för en flexibel övergång är det bra om du kan börja arbeta enstaka dagar innan augusti. Rollen innebär en möjlighet för dig att vidareutveckla ditt intresse för redovisning inom fastighetsbranschen. Vi erbjuder dig ett stimulerande, självständigt och varierande arbete med ansvar inom ekonomi i ett fastighetsbolag.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att säkerställa vår kundreskontra och utveckla vårt affärssystem Xpand. Du kommer att ansvara för hela faktureringsprocessen och kommer ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget. Du ingår i vår ekonomiavdelning och rapporterar till bolagets ekonomichef. I rollen ingår bla:

• Ansvarig för kundreskontra, fakturering och inbetalningar
• Medverkar i budgetarbete och fastighetsanalys/värdering
• Ta fram statistik och nyckeltal
• Utveckling av vårt affärssystem Xpand samt förbättring av rutiner och processer
• Utvecklingsområde är projektredovisning

Vi söker dig med civilekonomisk utbildning eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av redovisning gärna från bygg- och fastighetsbranschen, du är van att arbeta i ett stort affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excell.

För att vara framgångsrik i tjänsten ska du vara positiv, självgående, lösningsorienterad, noggrann och ha lätt för att samarbeta med andra. Du har också integritet och en prestigelös inställning samt trivs med att ha många kontaktytor i organisationen. Vi söker dig som vill jobba verksamhetsnära och kundorienterat för du kommer att ha mycket kontakt med både externa och interna kunder.
Vi ser gärna kvinnlig som manliga sökande och vi är självklart positiva till etnisk mångfald på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2013-03-25

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: ingela.lindstrom@kalmarhem.se

Kontakt
Ingela Lindström, Personalansvarig 0480-44 75 10 (Direktnr till Ingela Lindström) 0480-44 75 10 ingela.lindstrom@kalmarhem.se
Carina Hallberg, Ekonomichef 0480-44 75 60 (Direktnr till Carina Hallberg) 0703 44 75 60

Företag
Kalmarhem AB

Adress
Kalmarhem AB
BOX 305
39123 KALMAR

Kontorsadress
LARMTORGET 3
KALMAR

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0480-447500

Jobbnummer
1502864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmarhem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmarhem AB: