Controller Assistent
Siemens / Företagsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens i Solna,
Stockholm,
Huddinge,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Våga fråga. Ansök nu.
Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du.
Till Security Products, med placering i Solna söker vi en:
Controller Assistent
Security Products erbjuder innovativa säkerhetslösningar, inom områdena passerkontroll, integrerade säkerhetssystem, videoövervakning, inbrottslarm och brandlarm. Ekonomiavdelningen består idag av 5 personer. De utmaningar avdelningen står inför handlar om att bygga upp nya rapporteringssystem och processer efter att verksamhetens huvudkontor flyttats till Sverige.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara rapportering och konsolidering av avdelningens resultat så som intäkter och kostnader.
Du kommer att uppdatera samt utveckla finansiella rapporter till att bli mer anpassade till verksamhetens behov både nationellt men även internationellt.
I ditt arbete kommer du att samarbeta med kollegor runt om i Europa. Arbetsuppgifterna innebär till stor del att stödja våra två verksamhetscontrollers över hela linjen, i så väl verksamhetsrapportering som stöd i forecast- och budgetarbete samt att delta i övriga administrativa ekonomiska uppgifter.
Du kommer också att vara delaktig i olika förbättrings- och förändringsprojekt som kontinuerligt utförs på Siemens.
Vad krävs av mig?
Vi söker en person med akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi och som kan vara nyutexaminerad eller har något/några års arbetslivserfarenhet inom området.
Organisationen är internationell med personal i de flesta europeiska länder, därför är det ett krav med goda kunskaper i engelska och det är meriterande med kunskaper i tyska, franska och/eller ska.
Vi använder oss av Microsoft Office varför god kunskap i Excel är ett krav samtidigt som Access kunskaper är en fördel.
IT-intresse är viktigt och det är meriterande om SAP R/3 vana finns.
För att utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt är det viktigt att du är strukturerad, analytisk, noggrann och ansvarstagande. Mot bakgrund av det stora kontaktnätet i arbetet och för att på bästa sätt stödja verksamheten behöver du dessutom vara lyhörd och smidig samt ha lätt för att samarbeta med andra personer.
Hur ansöker jag?
För vidare information är du välkommen att kontakta Lena Wiksten, telefon: 08-730 65 93
Vi vill ha din ansökan senast den 22 december 2011.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: :@siemens.com
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2011-12-09Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 88998
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagSiemens
AdressSiemens
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 1102479
Observera att sista ansökningsdag har passerat.