Controller
Piteå kommun, Socialtjänsten / Företagsekonomjobb / Piteå
2010-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller" (publicerad 2013-06-13) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå kommun, Socialtjänsten i Piteå Socialtjänsten, administrativa avdelningen
Socialtjänsten i Piteå är indelad i tre avdelningar, äldreomsorg, stöd och omsorg och en administrativ avdelning. I förvaltningen arbetar ca 1500 anställda och har en nettobudget på 600 mkr. Socialtjänstens administrativa avdelning tillhandahåller administrativa tjänster till ledning, verksamhetsansvariga, medarbetare och politiker. Genom vårt arbete bidrar vi till att de kan utföra sina åtaganden enligt uppsatta mål. Detta gör vi genom att vara specialister inom ekonomi- och personalfrågor, omvårdnadsavgifter, löner, IT, nämndsprocessen och allmänna kontorsgöromål. Ekonomiteamet består av två ekonomer och en controller.
Vi erbjuder dig
Ett ansvarsfullt och viktigt arbete i en avdelning där vi ständigt arbetar för att utveckla och förbättra våra arbetsmetoder. Socialtjänsten präglas av ett humanistiskt synsätt i kontakten med såväl medborgare som arbetskamrater. Piteå kommun är en välskött kommun med fokus på ekonomistyrning och kvalité. Inom kommunen finns ett nätverk för ekonomer som träffas regelbundet. Vår ambition är att ta tillvara dina tidigare erfarenheter men också att ge dig en möjlighet till utveckling. Vi arbetar med en individbaserad målstyrning inom avdelningen och med målkortet som verktyg planeras dina individuella mål vid medarbetarsamtalet. Utifrån dina mål formar vi tillsammans din individuella utvecklingsplan för året.
Publiceringsdatum2010-04-23ArbetsuppgifterSom Controller har du följande ansvar inom förvaltningen
• samordningsansvar för ekonomistödet inom förvaltningen
• planera och upprätta aktivitetsplaner och tidplaner för ekonomistödet
• planera och sammanställa budget, prognoser, bokslut och årsredovisning
• sammanställa och analysera månadsuppföljningar och tertialbokslut
• analysera och kommentera ekonomiska utfall och prognoser
• presentera ekonomiska utfall och prognoser för förvaltningschef och socialnämnd
• utveckla rutiner och verktyg för de olika ekonomiprocesserna
• bistå i utrednings- och utvecklingsfrågor inom förvaltningen samt ge råd och stöd till förvaltningsledning.
KvalifikationerVi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan lämplig utbildning och som med lust och engagemang vill bidra med dina kunskaper och dina personliga egenskaper inom socialtjänsten. För oss är det viktigt att du har ett intresse för att arbeta i dialog med verksamheterna i alla ekonomiska frågor. Det ställer krav på både en analytisk och pedagogisk förmåga.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, dock senast 1 september 2010.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 39/10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLeif Wikman, 0911-69 62 72,
leif.wikman@soc.pitea.seFacklig kontaktUlf Holmberg, 0911-69 62 71
FöretagPiteå kommun, Socialtjänsten
AdressPiteå kommun, Socialtjänsten
Svartuddsvägen 1
94185 Piteå
Jobbnummer 634538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.