Controller

Team Olivia AB / Controllerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Team Olivia AB i Danderyd, Solna, Sollentuna, Stockholm, Sigtuna eller i hela Sverige

Team Olivia är en av de ledande privata vård- och omsorgskoncernerna i Norden och vi söker nu en marknadsområdescontroller till affärsområde personlig assistans.

Affärsområdet personlig assistans består av åtta bolag som tillsammans är anordnare av personlig assistans till ca 1000 kunder runt om i hela Sverige och står för ca 50% av koncernens totala omsättning. Hos oss är vi meningsfullt olika men alla med ambitionen att få hjälpa fler!

Publiceringsdatum
2024-01-02

Om tjänsten
I rollen som marknadsområdescontroller kommer du att arbeta med ett av våra marknadsområden inom affärsområdet personlig assistans.

Som controller är du en viktig del i marknadsområdets ledningsgrupp och stöttar och rapporterar till marknadsområdeschefen i frågor gällande såväl lönsamhet som tillväxt och är involverad i bland annat verksamhetsstyrning genom uppföljningar och analyser.

Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Som marknadsområdescontroller inom Team Olivia kommer du arbeta tillsammans med övriga ekonomer/controllers inom affärsområdet.

Exempel på arbetsuppgifter:

Tillsammans med marknadsområdeschef/bolagsansvarig ansvara för upprättandet av budget och prognoser, samt månadsvis följa upp resultat mot dessa.

Tillsammans med kundansvariga analysera, följa upp och hitta förbättringar på kundnivå - en nyckelfaktor för att säkerställa bolagens resultat.

Månatlig uppföljning av lönsamhet och tillväxt.

Upprätta ekonomiska rapporter till marknadsområdes- och affärsområdesledningen.

Vara del i ett controllernätverk med övriga controllers i affärsområdet och där driva utvecklingen av bl.a. rapportering och nyckeltal.

Om dig

Vi söker en noggrann, ödmjuk och kommunikativt skicklig marknadsområdescontroller. Du vågar fatta egna beslut, drivs av att lära dig nya saker, vågar ta hjälp när det behövs och känner dig trygg i att prioritera. Förutom att du är strukturerad och målinriktad har du förmågan att kombinera affärsmässighet med en moralisk kompass. Vi tror att du är en empatisk person som hittar lösningar och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska bli framgångsrik i rollen hos oss behöver du vara samarbets- och förändringsorienterad.

I rollen som marknadsområdescontroller förväntas du arbeta proaktivt med ekonomiska strategier i våra bolag. Vi förväntar oss att du har en pedagogisk sida som bidrar i utbildningen av våra kundansvariga kring ekonomiska begrepp och utfall. Detta för att skapa engagemang och förståelse för att varje enskild kund bidrar till bolagets helhet.

Du är van vid och tycker det är roligt att arbeta med och för människor och motiveras av att analysera, följa upp och pedagogiskt förmedla ekonomi, samt att bidra till systemutvecklingen kopplad till verksamhetsstyrningen.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom Ekonomiområdet, samt ett par års arbetslivserfarenhet från liknande roll.

• Mycket goda kunskaper i G-suite, alt. mycket goda kunskaper inom Excel.

• God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Meriterande

• Erfarenhet av Mercur Business och/eller Tidvis

• Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter.

• Branschvana inom vård- och omsorgsområdet. Vi ser det också som meriterande om du har kunskaper om LSS-lagstiftningen samt personlig assistans.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder ett sammanhang där utveckling och nya idéer uppmuntras i ett bolag i tillväxt. Vi letar efter dig som har viljan, modet och kunskapen att leda andra mot gemensamma mål och morgondagens utmaningar. Om du vill vara med på vår resa att göra verklig skillnad inom omsorgssektorn och uppfyller de angivna kraven, välkomnar vi dig att ansöka via länken nedan!

Tjänsten utgår från vårt kontor i Danderyd, Stockholm.

Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning.

Om rekryteringen eller vid frågor

Sista ansökningsdag är 21 januari 2024. Vi träffar kandidater löpande efter jul- och nyårshelgerna och därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Under rekryteringen kan vi komma att genomföra tester och bakgrundskontroller och med din ansökan ger du oss medgivande till detta.

Vid frågor om tjänsten kontakta Ekonomichef Personlig assistans Annika Rosén: annika.rosen@olivia.se eller rekryterare Regina Lindstedt: regina.lindstedt@olivia.se

Välkommen med din ansökan!

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 40 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Team Olivia AB (org.nr 556742-0731)

Arbetsplats
Team Olivia

Kontakt
Regina Lindstedt
regina.lindstedt@olivia.se

Jobbnummer
8362453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Team Olivia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Team Olivia AB: