Controller

Avesta Vatten och Avfall AB / Controllerjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta Vatten och Avfall AB i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?




Publiceringsdatum
2021-12-28

Arbetsuppgifter
Som controller erbjuds du ett varierande arbete där du arbetar med flera delar inom ekonomiområdet, som bl a budget, prognoser samt uppföljning och analys av resultatet. Du arbetar nära övriga funktioner inom bolaget där du har en viktig roll att stötta VD och övriga chefer i deras arbete. Som en naturlig del av rollen bidrar du till att förbättra och implementera nya processer och rutiner inom bolaget.
I tjänster ingår även att ansvara för vissa administrativa processer som att hantera administration av styrelsearbete, ansvara för diarieföring, GDPR och ekonomiadministrativa processer.
Arbetet som controller hos Avesta Vatten innebär också att:
• Löpande göra omvärldsanalyser för att identifiera risker och möjligheter för att optimera ekonomi och verksamhet.
• Samordna och aktivt bidra som specialist i utveckling av processer och projekt samt stötta chefer i verksamhetsutvecklingen.
• Utveckla arbetet med ekonomisk styrning och utbilda och stödja verksamhetens chefer i ekonomifrågor.
• Presentera resultat för ledningsgrupp och styrelse.



Kvalifikationer
Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse i den här tjänsten. Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du ska också ha förmåga att arbeta bra med komplexa frågor. Du är bra på att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem. Din kommunikativa förmåga är också viktig, du kan formulera dig väl och uppträda engagerat i enskilda möten och små grupper. Du behöver också vara en duktig lyssnare som är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen.

För tjänsten krävs att du har:
• Högskoleutbildning i ekonomi
• Mer än tre års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete exempelvis från revisionsbyrå eller
från företag som controller eller redovisningsekonom.
• Goda i kunskaper i Officepaketet speciellt i Excel eller liknande program.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten ingår i säkerhetsskyddad verksamhet vilket innebär att en säkerhetsprövning av dig kommer att ske innan anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: * Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avesta Vatten och Avfall AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C68663/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta Vatten och Avfall AB (org.nr 556827-5084)

Arbetsplats
Avesta kommun, Avesta Vatten och Avfall AB

Kontakt
VD
Erik Nordén
erik.norden@avesta.se
0226-64 51 35

Jobbnummer
6212956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta Vatten och Avfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta Vatten och Avfall AB: