Controller

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
2018-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller" (publicerad 2018-09-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar. Serviceförvaltningen i Varbergs kommun är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för många av kommunens stödprocesser, de andra förvaltningarna är våra kunder. För att ytterligare förbättra och effektivisera leveransen har serviceförvaltningen valt att införa/utveckla facility management i verksamheten. Vi är ca 450 anställda och omsätter ca 600 mkr per år. Förvaltningen består i dagsläget av följande avdelningar:

• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice

Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete i en organisation där initiativtagande och drivkraft uppmuntras.
Serviceförvaltningen söker nu en controller främst med inriktning på fastighetsekonomi.



Publiceringsdatum
2018-06-13

Arbetsuppgifter
Controller är en central funktion som ingår i avdelningen kundservice och där arbetar medarbetare inom servicedesk, Varberg Direkt, administration, verksamhetsvaktmästeri, logistik samt controllers.
Du kommer främst att arbeta riktat till serviceförvaltningens fastighetsavdelning och vara ett professionellt stöd till cheferna, så att de verksamhetsmässiga och ekonomiska målen uppnås. Du kommer även att arbeta med utveckling av våra processer och delta i samarbetet med våra kunder. Du ska ha vana att presentera information och ibland utbilda medarbetare och chefer på förvaltningen samt våra kunder.
Som controller med inriktning på fastighetsekonomi arbetar du med stort driv och självständighet mot uppsatta mål.
Arbetet innebär främst:
Arbetssättet på serviceförvaltningen utvecklas ständigt med nya lösningar. Vi arbetar i nära samarbete med övriga förvaltningar och vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation där ledorden är nytänkande, framåtanda, kunskap och mod.
Som controller på serviceförvaltningen kommer du att arbeta med många olika arbetsuppgifter i såväl projektform som vardagligt löpande ekonomiarbete.

• medverka i förvaltningens budget-, boksluts-, uppföljnings- och prognosarbete
• avvikelseanalys
• löpande redovisning
• driva utvecklingen av våra administrativa processer
• kunna driva egna projekt med fokus på utveckling av våra verksamheter
• sammanställa och presentera verksamhetens resultat och utveckling genom ekonomiska rapporter, analyser och prognoser
• analysera verksamhetens kostnadsutveckling och ge förslag till åtgärder
• vara aktiv i omvärldsanalyser och strategisk planering
• arbeta med prissättning och ta fram prismodeller
• arbeta med internhyra och anläggningsregister
• arbeta med uppföljning av fastighetsprojekt
• sammanställning, kvalitetssäkring, analys och uppföljning av fastighetsrelaterade nyckeltal
• vara ett stöd till avdelningschefen, enhetscheferna samt fastighetsförvaltarna




Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller har likvärdig utbildning och har flera års relevant erfarenhet av ekonomiarbete. Troligen har du verkat i en controllerroll inom fastighetsbranschen. Du är van att arbeta i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor i organisationen, både mot ekonomi och mot övriga verksamheter. Du har avancerade kunskaper i Excel och är van att hantera och analysera stora datamängder.

Vidare krav för tjänsten är:
• Dokumenterad erfarenhet av fastighetsekonomi
• Förmåga att se helhet och erfarenhet av att arbeta strategiskt
• Erfarenhet från förändringsarbete
• Avancerade kunskaper i Excel
• Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift
• Affärsmässighet
• Mod

Meriterande:
• Erfarenhet av facility management organisationer
• Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en mycket strukturerad och resultatorienterad person som alltid strävar efter att effektivisera ditt arbete och leverera med hög kvalitet. Du får energi av att arbeta i ett klimat med högt tempo i en föränderlig miljö. I din yrkesroll är du självgående, initiativtagande och har lätt att få kontakt med människor. Du är en person som tycker om att lösa problem och tar egna initiativ i ditt arbete. Du är också flexibel, serviceinriktad och har en god känsla för struktur. Ett genuint intresse för fastigheter är givet. Som person är du prestigelös och gillar att arbeta med både stort och smått.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelsen.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-01
Ange följande referens när du ansöker: A794093
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
John Nilsson
Katarina Lindh katarina.lindh@varberg.se 0340-69 71 30
Jenny Lindborg
Jaroslava Nilsson 070-959 87 29

Företag
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg

Kontorsadress
Östra Långgatan 24 43280 Varberg

Jobbnummer
4203241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: