Controller

Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Publiceringsdatum
2013-02-25

Arbetsuppgifter
Avdelningen för verksamhetsstöd inom äldre- och handikappförvaltningen består av funktioner för ekonomistyrning, it och arkiv/registratur och arbetar på uppdrag av förvaltningens övriga tre avdelningar. Vi arbetar med resultatbaserad styrning med fokus på kund och kvalitet.

Nu söker vi en controller till en nyinrättad tjänst på avdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara ett stöd till verksamhetsansvariga chefer inom förvaltningens utföraravdelning med fokus på ekonomistyrning, det vill säga budget, löpande uppföljning och prognosarbete. Utföraravdelningen ansvarar för verksamheter inom äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning.

Samtliga verksamheter är idag resultatenheter där äldreomsorgens hemtjänst och vård- och omsorgsboenden dessutom ingår i valfrihetsystem där kunden väljer utförare. Utveckling av resursfördelningssystemen inom utföraravdelningen ingår i ditt ansvarsområde.

Du ansvarar även för att förmedla riktlinjer och policys samt utbilda utföraravdelningens chefer inom ekonomiområdet. I rollen ingår även att driva utföraravdelningens lokalförsörjningsfrågor. Du kommer dessutom att aktivt delta i förvaltningens arbete med att koppla ihop mål- och resultatstyrning.

Kvalifikationer
Du har ekonomexamen från högskola/universitet, gärna med inriktning på ekonomistyrning eller motsvarande. Idag arbetar du exempelvis som projektcontroller men vill nu utvecklas i en roll med helhetsperspektiv.

Du är drivande och initiativrik och har nytta av din analytiska och strategiska förmåga. Ditt diplomatiska och pedagogiska sätt gör att du tar dig fram smidigt i organisationen. Det är viktigt att du är social och bra på att kommunicera i tal och skrift då tjänsten innebär många kontakter med chefer och medarbetare på olika nivåer.

Det är meriterande med erfarenhet av dygnet-runt-verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lokalförsörjningsfrågor.

Vi lägger stor vikt vid personliga kompetenser som är viktiga för tjänsten.

Urval sker löpande under ansöknigstiden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-17
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Sedan årsskiftet 2012 har Lidingö stad infört rökfri arbetstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakter med annons- och rekryteringsföretag.
Ange följande referens när du ansöker: A317954
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Sundholm, Ekonomi/avdelningschef 08-731 35 35
Bibbi Wikström, Avdelningschef 08-731 47 01

Företag
Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen

Adress
Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
1477311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Äldre-och handikappförvaltningen: