Controller - avtal

Värmdö Kommun / Controllerjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.



Vill du arbeta med upphandling och utveckling i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen att söka denna tjänst på Värmdö!

Upphandlingsenheten ansvarar för inköps- och upphandlingsprocessen i Värmdö kommun.

Enheten, som är en del av ekonomiavdelningen, består av nio personer. Nu söker vi en avtalscontroller, till en nyinrättad tjänst, som kommer att vara en viktig kugge i kommunens arbete kring hur vi arbetar med våra avtal. Arbetet innebär en nära dialog med upphandlare och e-handelsansvarig på enheten, samt beställare inom hela kommunen.

Rollen som avtalscontroller innebär att kommer du att vara spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både internt inom kommunen och i kontakt med våra leverantörer. Du är en driven, orädd och ordningsam person som gillar siffror och statistik. Du kommer att arbeta i nära samarbete med upphandlingsenhetens medarbetare samt med beställare i kommunen vid uppföljning av våra avtal. Du kommer även att ansvara för vår avtalsdatabas samt sköta administration kring förlängningar av kommunens avtal. En del av tjänsten innefattar också att ta fram och arbeta med inköpsstatistik och ta fram spendanalyser inför kommande upphandlingar.

Vi söker dig som har:

- relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
- erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
- goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköp, särskilt kravställning av varor och tjänster i förfrågningsunderlag, samt om du har erfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning. Vidare är det meriterande om du har relevant utbildning inom avtalsrätt samt om du har erfarenhet av offentlig upphandling. Erfarenhet från kommun, kommunala bolag eller myndighet är meriterande. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar. Det är viktigt att du har ett konsultativt arbetssätt och kan skapa goda relationer och förtroende. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk, tar egna initiativ och har lätt för att få saker gjorda.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag och semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2021-07-13

Så ansöker du
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/17".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Kommunledningskontoret (KLK), Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenheten

Jobbnummer
5860653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: